تعویض لاستیک درب لباسشویی
تعویض لاستیک درب لباسشویی
دانشنامه
_

 راهنمای تعویض لاستیک درب لباسشویی

لاستیک درب لباسشویی بسیار مهم می باشد و شما باید از صحت و سلامت آن مطمعن باشید و به همین دلیل در این مقاله از سری آموزش های تعمیر لوازم خانگی دیجی تعمیرکار به آموزش تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی پرداخته ایم. شما می توانید در صورتی که نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی داشته باشد و یا برای نصب و راه اندازی و سرویس آن نیاز به کمک داشته باشید از خدمات با گارانتی دیجی تعمیرکار استفاده نمایید.

ماشین لباسشویی دستگاهی است که در عصر مدرن کمک بسیار زیادی به افراد کرده است و حالا در تمام آشپزخانه‌ ها دیده می شود. در این دستگاه که وظیفه شستن لباس‌ها را بر عهده دارد، گاهی ایراداتی ساده و پیش پا افتاده ای به وجود می آید. ممکن است این ایرادات باعث شوند که برای دستگاه مشکلاتی جدی تر نیز به وجود بیاید. وقتی قطعه ای در لباسشویی شما از کار بیفتد، امکان اینکه قطعات دیگر هم دچار مشکلی شوند وجود خواهد داشت. یکی از قطعات مهم در ماشین های لباسشویی، لاستیک دور درب می باشد. ممکن است گاهی در مورد این قطعه سهل انگاری کنید در صورتی که باید آن را جدی بگیرید. چنانچه نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خود داشتید، می توانید از خدمات دیجی تعمیرکار استفاده نمایید.

تعویض لاستیک

با تمیز کردن لاستیک دور درب و تعویض آن هنگام پارگی و یا شل شدگی، باعث می شوید که دستگاه شما به بهترین شکل ممکن کار کند. اما چطور باید لاستیک دور درب را تعویض کنیم؟ آیا خودمان می توانیم این کار را انجام دهیم؟ بله شما می توانید لاستیک دور درب ماشین لباسشویی خود را تعویض کنید. دیجی تعمیرکار در ادامه به شما آموزش خواهد داد که چطور این قطعه مهم در لباسشویی را تعویض کنید.

 

مقاله پیشنهادی : راهنمای استفاده از لباسشویی اسنوا

 

وظیفه این قطعه چیست؟

ابتدا باید بدانید که این قطعه یعنی لاستیک دور درب چه وظیفه ای در دستگاه شما دارد. این قطعه در واقع فاصله ای بین دیگ ماشین و بدنه ایجاد می کند. همین باعث می شود وقتی که دستگاه کار می کند و سرعت دیگ زیاد است، صدای ناهنجار و زیادی به گوش شما نرسد. پس مهم ترین وظیفه این قطعه کم کردن صدای ماشین شما است.

انواع لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

در حالت کلی سه نوع لاستیک دور درب برای ماشین های لباسشویی وجود دارد. نوع اول آن ساده، نوع دوم آن تک سوراخ و نوع سوم چراغ دار است.

لاستیک ساده

همان طور که از نام این نوع لاستیک مشخص است، ساده و کاملا عادی است یعنی هیچ شیاری روی آن وجود ندارد. این نکته قابل ذکر است که تعویض این نوع لاستیک از سایر انواع راحت تر نیز است.

لاستیک تک سوراخ

این نوع شبیه به نوع قبلی است اما در این مدل شیار‌ی روی لاستیک وجود دارد. کاربرد همین شیار در گردش آب و آب ریختن روی لباس ها می باشد. این گونه که لاستیک با یک شیلنگ به محفظه جا پودری دستگاه وصل است و وقتی ماشین کار می کند، از این شیار آب روی لباس‌ها ریخته می‌ شود.

لاستیک چراغ دار

این نوع گران‌ ترین مدل لاستیک دور درب ماشین لباسشویی است. اما چرا؟ قیمت بیشتر از مدل برای وجود دو شیاری است که روی آن قرار دارد. وجود این دو شیار باعث شده است که اندازه این مدل نسبت به  نوع قبلی که ذکر شد، بزرگ تر باشد. این دو شیار کاربردهای متفاوتی دارند. یکی از آنها در سیستم گردش آب کاربرد دارد و کاربرد دیگری برای لامپ ماشین است. اگر ماشین لباسشویی شما از این مدل است حتما برای نصب آن از کارشناسان حرفه‌ای دیجی تعمیرکار کمک بخواهید زیرا نصب این نوع لاستیک دور درب راحت نیست.

زمان تعویض لاستیک دور درب

توضیحات مختصری در مورد این قطعه داده شد. اما چه زمانی ماشین لباسشویی ما احتیاج به تعویض لاستیک دور درب خواهد داشت؟ وقتی لاستیک دچار پارگی شده باشد، نیاز به تعویض آن است و باید برای عوض کردنش اقدام کنید. در صورت متوجه شدن وجود سوراخ در این قطعه و یا پوسیدگی در بخشی از آن نیز باید برای تعویض آن اقدام کنید. مورد دیگری که باعث می شود این قطعه را تعویض کنید، جرم گرفتن آن می باشد.

مراحل قبل از تعویض لاستیک دور درب

  1. باید مانند هر وسیله برقی دیگری که قرار است آن را تعمیر کنید، دو شاخه را از پریز جدا کنید. یا می توانید فیوز را قطع کنید.
  2. بدنه بخش بالایی دستگاه را جدا کنید. باید با پیچ گوشتی دو پیچ را باز کنید.
  3. حالا باید با احتیاط پنل جلوی دستگاه را باز کردن پیچ ها باز کنید. با احتیاط و آرام این کار را کنید تا آسیبی به برد دستگاه وارد نشود.
  4. محفظه جاپودری را در بیاورید و آن را به قسمت بالا بکشید؛ این گونه آزاد می ‌شود.
  5. پیچ هایی در زیر این محفظه وجود دارد که باید آنها را نیز باز کنید.
  6. حالا سیم هایی که به برد متصل شده اند را به آرامی جدا کنید. این کار را به آرامی انجام دهید تا به برد فشاوری وارد نشود و آسیبی نبیند.
  7. حالا در این مرحله نوبت به برداشتن بخش جلوی دستگاه می رسد. یک درب برای تخلیه و فیلتر در پایین دستگاه قرار دارد؛ آن را باز کنید.
  8. اکنون وارد مرحله اصلی خواهیم شد. اینجا است که باید لاستیک دور درب را از دستگاه جدا کنید.
  9. این لاستیک به وسیله فنر و سیم به دستگاه متصل است. قسمتی از این لاستیک به دیگ و قسمت دیگر آن به بدنه دستگاه متصل است. بخشی از لاستیک که به بدنه متصل است را با باز کردن فنر، باز و رها کنید.
  10. حالا وقت آن است که پیچ میکروسوئیچ را باز کرده و کابل اتصالی را نیز آزاد کرده تا قاب جلو رها شود.
  11. اکنون می توانید سیم و فنر دور درب لاستیک را از بخشی که به دیگ وصل است، خارج کنید.
  12. حالا وقت تعویض آن با لاستیک جدید است. قطعه جدید را جایگزین کنید و پس از تعویض مراحل فوق را به صورت معکوس اجرا کنید.

لاستیک ماشین لباسشویی

تمیز کردن لاستیک دور درب ماشین

همواره باید سعی کنید که این قطعه را تمیز نگه دارید. تمیز نگه داشتن این قطعه بسیار مهم است و باعث می شود با کتری و کپکی در این قطعه به وجود نیاید. این را نیز باید بدانید که بوی بدی که از لباسشویی شما می آید، نشان دهنده وجود کپک در این قطعه می باشد. گرما و رطوبتی که در این قسمت وجود دارد، باعث می شود که کپک و باکتری ها به وجود بیایند. پس باید برای تمیز کردن و یا تعویض آن اقدام کنید. اما طور می توان لاستیک دور درب ماشین لباسشویی را تمیز کرد؟

نحوه تمیز کردن لاستیک

باید از مواد شوینده شیمیایی و پاک کننده استفاده کنید. اگر می خواهید از مواد شیمیایی استفاده نکنید، سرکه و لیمو ترش بهترین جایگزین است. مواد شیمیایی و یا سرکه و لیمو ترش را با آب مخلوط کنید تا محلول پاک کننده ای به دست بیاید. حالا با یک اسفنج آغشته به این محلول، لاستیک را تمیز کنید. این عمل را تکرار کنید و صبر کنید تا باکتری ها از بین بروند. پس از گذشت مدتی، با یک پارچه تمیز و نرم لاستیک را پاک و خشک کنید. زیرا مرطوب ماندن آن باعث ایجاد دوباره باکتری و کپک خواهد شد. سعی کنید یک ماه در میان این قطعه را به صورتی که ذکر شد، تمیز کنید. اگر انجام مراحل تعویض لاستیک دور درب لباسشویی برای شما مشکل است، با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید. تکنسین این مجموعه با قطعه جدید اصلی و اورجینال برای تعویض آن در محل شما حاضر خواخد شد.

0/5 (0 نظر)