ساید بای ساید ال جی
ساید بای ساید ال جی
دانشنامه
_

نحوه کار با ساید بای ساید LG

ساید بای ساید ال جی یکی از پرطرفدارترین یخچال هایی است که در ایران مورد استفاده قرار میگیرد. این وسیله پرمصرف در جدیدترین مدل های خود دارای صفحه لمسی می باشد که نیاز است کار کردن با آن را آموزش ببینید و ما در این مقاله از سری آموزش های دیجی تعمیرکار به این موضوع پرداخته ایم.
در این مقاله خواهیم آموخت که هر یک از کلیدهایی که روی صفحه لمسی ساید بای ساید ال جی قرار دارد، چه کاری انجام می دهد لذا تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و چنانچه نیاز به تعمیر ساید بای ساید ال جی داشته باشید در کنارتان هستیم.

برای تعمیر ساید بای ساید خود هم اکنون تماس بگیرید و گارانتی و کد تخفیف خود را پس از انجام سرویس دریافت نمایید

در این مقاله قصد داریم آموزش نحوه کار با یخچال ساید بای ساید ال جی را از نحوه نصب و راه اندازی تا تعویض فیلتر و آموزش کار با نمایشگر ( پنل ) را به صورت کامل برای شما شرح دهیم. در این مقاله همراه ما  باشید و چنانچه نیاز به خدمات تعمیرات ساید بای ساید ال جی داشتید، می توانید از خدمات دیجی تعمیرکار استفاده نمایید.

طریقه ی نصب و راه اندازی ساید ال جی

  1. بعد از تراز کردن یخچال به مدت 3 ساعت آن را رها منید تا روغن کمپرسور به جای اول برگردد.
  2. پلاستیک های دور درب را کنده و کشو هارا هر کدام به جای خود بگذارید.
  3. یخچال ساید خود را به شیر آب وصل کرده و فیلتر تصفیه آب را جای گذاری کنید.
  4. ترانس مخصوص یخچال تهیه کرده و ساید خود را به برق متصل کنید.

آموزش کار با یخچال ساید ال جی

ابتدا باید آشنایی کلی با دکمه های روی نمایشگر یخچال خود داشته باشید که بتوانید به راحتی آن را تنظیم کنید . در اینجا ما ویدیوی آموزشی برای شما تهیه کردیم که به صورت کامل برای شما راجب نحوه کار با یخچال ساید ال جی را توضیح می دهد.
 

تعریف دکمه های روی نمایشگر یخچال

یخ زدن سریع (express freeze)

انجامد سریع نخستین باری که یخچال را روشن میکنید این  قابلیت فعال می شود که فن یخچال و فریزر با دور بالایی شروع به کار میکند تا مواد غذایی شما به صورت فریز شود و در ادامه  به طور خودکار خاموش می شود.

قفل کودک (Child Lock)

برای  فعال سازی این سیستم کافی است تنها 3 ثانیه دکمه قفل کودک lock را فشار دهید .برای اینکه مجدد این قابلیت را غیر فعال کنید باید 3 ثانیه دکمه اشاره شده را فشار دهید .

زنگ هشدار (Alarm)

زنگ هشدار زمانی فعال می شود که یخچال را به مدت1 دقیقه باز نگه داشته باشید . در حالتی که این اتفاق ادامه پیدا کند آلارم هر 30 ثانیه تکرار خواهد شد تا زمانی که شما درب یخچال را ببندید.

فیلتر قابل تعویض (replacement filter)

شما می­توانید دریخچال ساید ال جی  از فیلتر قابل تعویض نیز استفاده کنید. زمانی که نیاز به تعویض فیلتر باشد یخچال به صورت اتوماتیک به شما اعلام خواهد کرد.

نمایشگر دیجیتال

بر روی درب یخچال الجی و معمولا قسمت فریزر  پنل نمایشگری وجود دارد که میتوانید با استفاده از آن دمای یخچال و فریزر و تمامی مواردی که در بالا اشاره شد و سایر برنامه های کاربردی یخچال و فریزر را فعال یا غیر فعال نمایید. چه زمانی یخچال ال جی را ریست کنیم؟

تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید

به طوری کلی متخصصان دیجی تعمیرکار دمای ایده عال برای یخچال را 2 الی 4 درجه سانتی گراد و دمای ایده ال برای فیزر را دمایی بین -16 الی -18 میدانند

روش استفاده از یخساز

برای استفاده از یخساز ابتدا باید آن را راه اندازی کنیم . اول  از وصل بودن یخچال ساید بای ساید خود به شیر آب اطمینان حاصل کنید سپس در فیرزر زا باز کرده و از روشن بودن کلید بالای یخساز مطمئن شوید. مدتی صبر کرده تا یخساز بتواند یخ مورد نظر شما را بسازد و سپس اندازه قالب یخی که میخواهد را از طریق دکمه روی نمایشگر خود تنظیم کرده و استفاده کنید.

تعویض فیلتر پشتی ساید ال جی

  1. ابتدا یخچال را به جلو بکشید
  2. سپس شیر آب را ببندید تا آب ورودی یخچال قطع شود
  3. سپس فیتینگ فیلتر را به داخل فشار داده و شلنگ آب را بیرون بکشید
  4. فیلتر جدید را جایگزین فیلتر قبلی کرده و شیر آب را باز کنید

آموزش تعویض فیلتر داخلی یخچال

ابتدا محل قرار گیری فیلتر داخلی دستگاه را پیدا کنید .در برخی از مدل ها فیلتر در قسمت بالایی یخچال در برخی دیگر در کنار جا میوه ی و در معدود مدل هایی فیلتر داخلی در پشت دستگاه تعبیه شده است . بعد از پیدا کردن فیلتر آن را به داخل فشار داده و بر خلاف عقربه های ساعت بچرخانید و بیرون بکشید  سپس فیلتر نو را به داخل فشار داده و به جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا فیلتر کاملا قفل شود.

نحوه ی ریست کردن یخچال

بعد ازتعویض فیلتر نوبت آن می رسد که یخچال را ریست کنیم تا چراغ قرمز که برای نشان دادن زمان تعویض فیلتر به  ما هشدار می دهد بر طرف شود ما در مقاله ی جدا گانه به طور مفصل راجب نحوه ی ریست کردن یخچال ساید ال جی مطالبی را برای شما آماده کردیم.

چگونه یخچال فریزر ال جی را تمیز کنیم

قبل از هرکاری ابتدا دستگاه خود را از برق جدا کنید و سپس یخچال را کمی به جلو کشیده و درپوش پشتی را با کمک پیچ گوشتی باز کرده و کندانسور یخچال که بغل کمپرسور است را با جارو برقی تمیز کنید و دستمال بکشید سپس قفسه و کشو ها را بیرون بکشید و آن هارا با کمک ریکا تمیز کرده و دوباره سر جای خود بگذارید .

هشدار های ایمنی زمان کار با یخچال ال جی

  1. از متصل بودن چندین دستگاه به یک ترانس برق اجتناب کنید. باید ترانس مخصوص برای یخچال تهیه شود.
  2. از گذاشتن  هرگونه وسایل برقی کشو های یخچال و محل قرار گیری مواد غذایی اجتناب کنید.
  3. در دفرچه راهنمای یخچال ال جی تاکید شده که سعی کنید به مدار یخچال آسیب وارد نشود.
  4. از گذاشتن وسایل بر روی یخچال جدا خودداری کنید.
  5. یخچال فریزر خود را  به هبچ وجه درمقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار ندهید و از رسیدن گرما به آن جلوگیری کنید.
  6. طول سیم برق را تا جای ممکن کم کنید.
  7. این دستگاه حاوی گاز R22 است که قابلیت اشتعال زایی بسیار بالایی دارد.
  8. مطمئن شوید که پریز برق در پشت یخچال نخواهد افتاد. همچنین سیم­کشی برق را بیش از حد خم نکنید و از قرار گیری اجسام سنگین بر روی آن خودداری کنید زیرا باعث فشردگی سیم و ایجاد آتش سوزی می­ شود.
  9. از اسپری کردن و شستشوی محیط بیرونی یخچال با آب اکیدا خودداری کنید.

دیگر هشدار ایمنی

  1. درادامه برخی دیگر ازهشدارهای ایمنی در دفترچه راهنمای فارسی گفته شده عبارتند از :
  2. هنگام استفاده از یخچال و فریزر از اتصال کامل آن با زمین اطمینان حاصل کنید .
  3. اگر به هر شکل  سیم برق آسیب دیده مشاهده کردید ، حتما از یک تکنسین بخواهید مشکل شما را رفع کند.
  4. در صورت خارج شدن گاز یخچال  سریعا یخچال را از پریز کشیده و فضا را تهویه کنید.
  5. در مخرن آب از  ریختن مایع های گاز دار مانند نوشابه و غیره استفاده نکنید زیرا امکان نشت وجود دارد.
  6. از ورود کودکان به داخل یخچال جدا خودداری کنید .
  7. در دفترچه راهنمای یخچال ال جی به طور مکدر تاکید شده که مواد قابل انفجار یا قابل اشتعال را در یخچال نگهداری نکنید.
  8. یخچال  فریزر را دور ازهر وسیله ی قابل اشتعال مانند فر و اجاق گاز قرار دهید.
  9. از نصب یخچال در معرض آب خودداری کنید.
  10. مواد آزمایشگاهی و دارو را در داخل یخچال نگه داری نکنید.
  11. اگر یخچال در آب فرو رفته است ابتدا آن را از برق کشیده و سپس دستگاه را بازدید فنی کنید.
  12. در هنگام تعویض لامپ یخچال و یا تمیز کردن داخل آن حتما دو شاخه را از پریز جدا کنید .
  13. در جلوی دریچه ی تهویه هوای یخچال چه درداخل  یخچال و چه در خارج دستگاه نباید مانعی قرار بگیرد.
  14. قبل از نگه داری غذا در یخچال ،آن  را 2 الی3 ساعت خالی نگه دارید تا بوی غذا ها با هم ترکیب نشوند و ایجاد بوی بد نکند.

راهنمای افزایش عمر یخچال الجی

یخچال های ال جی نیز همانند سایر مدل های انواع یخچال ها در صورتی که به درستی از آن ها استفاده شود میتواند سال های زیادی را به ما خدمت کند. در ادامه این مقاله به بررسی راهکار های افزایش طول عمر مفید  یخچال ساید ال جی میپردازیم. کد های خطای ساید ال جی را نیز باید بشناسید.
  1. محل قرار گیری یخچال و دور بودن آن از لوازم خانگی که  وسایل گرم در آشپزخانه میتواند در بهبود کارایی و  تاثیرگذار باشد.
  2. به صورت دوره ای اقدام به سرویس یخچال و اجزای مختلف آن نمایید.
  3. در صورت مشاهده هرگونه تغییر در دمای یخچال که به نظر غیر عادی می رسید و یا اختلال در عملکرد آن سریعا با متخصص تماس بگیرید.

نتیجه گیری دیجی تعمیرکار

در این مقاله ما سعی کردیم هر آن چه که شما باید درباره ی نحوه کار با یخچال فریزر و ساید ال جی بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه اگر با هرگونه مشکلی برخورد کردید میتوانید با متخصصین دیجی تعمیرکار تماس حاصل کنید که شمارا راهنمایی کرده و یا اگر یخچال شما با مشکلی مواجه شد درخواست بازدید و تعمیر یخچال ساید بای ساید ال جی خود را ثبت کنید تکنسین های ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و مشکلتان را بر طرف میکنند.

تعمیر ساید بای ساید در دیجی تعمیرکار

اگر به هر دلیلی ساید بای ساید شما با مشکل مواجه شد و متوجه وجود هر گونه ایرادی در آن شدید، با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید. کارشناسان تعمیر ساید بای ساید دیجی تعمیرکار پاسخ‌گوی تمامی سوالات شما خواهند بود. اگر دستگاه شما نیاز به تعمیر داشته باشد، تکنسین مربوطه در اسرع وقت در محل شما حاضر می شود و به تعمیر دستگاه شما خواهد پرداخت. لازم به ذکر است که اگر قطعه ای از ماشین نیاز به تعویض داشته باشد، مجموعه دیجی تعمیرکار این اطمینان را به شما عزیزان خواهد داد که از قطعه اصلی یعنی اورجینال استفاده خواهد کرد. این گونه دیگر نگران خراب شدن مجدد آن نخواهید بود. در حالت کلی بهتر است هر شش ماه در میان ساید بای ساید خود را برای سرویس کردن به این مجموعه بسپارید تا از بروز آسیب های جدی خودداری کنید. 

digitamirkar

5/5 (1 نظر)