نحوه شستن شلوار جین
نحوه شستن شلوار جین
دانشنامه
_

نحوه شستن شلوار جین در ماشین لباسشویی

نحوه شستن شلوار جین در لباسشویی را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد. شلوار جین را اگر به درستی در ماشین لباسشویی نشویید، موجب چروک شدن، تغییر رنگ و احتمال پارگی آن نیز وجود خواهد داشت لذا با مطالعه این مقاله می توانید به صورت اصولی لباس های جین مخصوصا شلوار خود را به صورت درست بشویید.
متخصصان دیجی تعمیرکار علاوه بر تعمیرات لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی به فکر استفاده درست و صحیح شما از این دستگاه نیز می باشد لذا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی خود هم اکنون تماس بگیرید و گارانتی و کد تخفیف خود را پس از انجام سرویس دریافت نمایید

شلوار جین یکی از انواع پوشاک است که در بین همه مردم جهان محبوبیت زیادی دارد. در واقع این لباس برای هر سنی در انواع زنانه و مردانه تولید می‌ شود. جنس آن با جنس سایر البسه متفاوت است. به خاطر همین موضوع است که برای شستن جین در لباسشویی باید نکاتی را رعایت کنید. فرقی نمی ‌کند که ماشین لباسشویی شما چه برندی داشته باشد و از کدام مدل باشد؛ مهم این است که با رعایت این نکات ضروری از سلامت لباس خود و البته دستگاه خود حفاظت کنید. با درست شستن شلوار لی، باعث بالا رفتن طول عمر، ثابت ماندن رنگ و شکل آن خواهید شد. دیجی تعمیرکار با سال‌ها تجربه در زمینه لوازم خانگی در ادامه به بررسی نحوه شستشوی این نوع پوشاک خواهد پرداخت. همچنین آموزش شستن لباس سیاه و سفید هم از آموز های دیجی تعمیرکار می باشد.

قبل و بعد از شستشو

ابتدا به چند نکته اشاره خواهیم کرد که باید قبل و بعد از شستشوی این پوشاک آنها را رعایت کنید. قبل از اینکه شلوار جین خود را در ماشین لباسشویی بیندازید، آن را پشت و رو کنید. دمای آب یکی از عوامل بسیار مهم برای شستن جین محسوب می شود. هنگام استفاده از دستگاه یا حتی موقع شستشوی با دست، این لباس را با آب سرد و یا ولرم بشویید. مواد شوینده مناسب و مطلوب به شستشوی درست کمک خواهد کرد. پس از شستشو آن را جلوی نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. به یاد داشته باشید که برای شستن آن از سفید کننده استفاده نکنید. 

شستن شلوار جین در لباسشویی

پر نکردن دستگاه بیش از حد ظرفیت آن

به این نکته دقت کنید که ماشین لباسشویی شما ظرفیت محدودی دارد و حتماً قبل از قرار دادن پوشاک در محفظه باید این نکته را در نظر بگیرید که آن را بیش از حد و اندازه گنجایش و ظرفیتش پر نکنید. این گونه فضای کافی برای چرخش و شستشوی درست لباس ها وجود خواهد داشت. وقتی دیگ دستگاه بیش از حد پر باشد، احتمال پاره شدن برخی از قسمت ها مانند زیپ و دکمه و... وجود خواهد داشت. حتماً به رنگ البسه ای که همراه با شلوار جین خود درون ماشین قرار می دهید دقت کنید. برنامه شستشوی دقیق را متناسب با جنس، انتخاب نمایید. 

بررسی برچسب شلوار لی

قبل از قرار دادن شلوارتان در ماشین لباسشویی، برچسب روی آن را بخوانید. معمولاً بهترین موارد و نکات در مورد شستن آن روی همان برچسب درج شده است. پس برای اینکه طول عمر لباس شما بالاتر رود، بهتر است مطابق با دستورالعمل روی برچسب عمل کنید. به عنوان مثال گاهی روی برچسب ذکر می شود که این نوع پوشاک حتماً برای اولین بار، باید به تنهایی شسته شود. در نتیجه خواندن این موارد مهم خواهد بود. 

تنظیم دستگاه در دور پایین

هنگامی که می‌خواهید برای شستشوی جین در ماشین لباسشویی اقدام نمایید، بهترین حالت این است که دستگاه را روی دور خشک کن پایین تنظیم کنید. در این حالت به بافت لباس شما آسیبی وارد نخواهد شد. بهترین دور 800 یا 1000 است اما اگر می خواهید از دور پایین تر و ملایمی استفاده کنید، 400 مناسب خواهد بود. این کار باعث می شود که دور خشک کن و چرخش پایین باشد و طول عمر شلوار لی شما در اثر فرسایش کم نشود. 

عدم استفاده از سفید کننده

به هیچ وجه از شوینده های سفید کننده برای شستن شلوار جین استفاده نکنید. این گونه مواد باعث از بین بردن رنگ لباس شما خواهند شد و یا آن را کمرنگ و یا حتی سفید خواهند کرد. حتی معمولاً توصیه می شود که از مواد نرم کننده نیز برای شستشوی جین ها استفاده نشود یا در صورت نیاز فقط از نوع ملایم آن استفاده شود. نکته ایی که باید دقت نمایید برای جلوگیری از بروز لک باید هر جند مدت یکبار جرم گیری لباسشویی را انجام دهید.

دمای آب مناسب

ممکن است برایتان سوال پیش آمده باشد که هنگام شستشوی شلوار لی، دمای آب باید چقدر باشد؟ همواره توصیه می شود که این نوع پوشاک را با آب سرد بشویید و هرگز از آب گرم استفاده نکنید. اگر لازم بود می‌توانید از آب ولرم بهره برید ولی از به کار بردن آب گرم جداً خودداری کنید. اما چرا؟ چون یکی از عواملی که باعث کم رنگ شدن جین می شود، همین آب داغ و گرم است. حالا تصور کنید که جین شما تیره هم باشد. آن وقت ممکن است در اثر آب داغ، کمرنگ شود و رنگ خریداری شده نباشد. مورد دیگری که ممکن است پیش بیاید نیز آب رفتگی و کوچک شدن آن در اثر آب داغ است.

پشت و رو کردن 

قبل از قرار دادن شلوار جین در دستگاه خود حتماً آن را پشت و رو کنید. اما این کار به خاطر چیست؟ وقتی شما این لباس را پشت و رو می کنید، مواد شوینده آسیبی به آن نخواهد رساند و یا رنگ آن کمرنگ نخواهد شد. به این مورد نیز دقت کنید که زیپ و یا دکمه شلوار را حتماً ببندید. 

پشت و رو کردن شلوار جین

شستن آنها با یکدیگر

باز هم به علت کمرنگ نشدن و یا در هم نشدن رنگ‌ البسه با هم توصیه می شود که جین ها را با یکدیگر و یا با لباس های مشابه خود شستشو دهید. این گونه به بافت پارچه هم آسیبی وارد نخواهد شد. 

خشک کردن آن روی بند

حتماً برای خشک کردن شلوار جین از بند استفاده کنید. البته به این موضوع دقت کنید که نور مستقیم آفتاب اصلاً به آن نتابد. پس بهترین حالت پهن کردن آن در هوای آزاد، در سایه و روی بند است. 

شستن صحیح شلوار جین

با رعایت چند نکته مهم می توانید از شلوار لی خود بیشترین بهره را ببرید. ابتدا این را بدانید که شستن بیش از حد لباس ها آن هم با فاصله زمانی نزدیک به هم باعث خراب شدن سریع آنها خواهد شد. مورد بعدی این است که قبل از انداختن آنها در داخل دیگ ماشین، جیب هایشان را خالی کنید. اگر وسایلی که داخل جیب باشد، از خود رنگ پس بدهد ممکن است که رنگ شلوار شما را نیز عوض کند. مورد بعدی این است که شلوار خود را همراه با پوشاکی در لباسشویی بیندازید که تقریباً هم رنگ با یکدیگر باشند. بعد از خشک شدن آن روی بند رخت در سایه، اگر می‌خواهید آن را اتو کنید، حتماً این نکته را رعایت کنید که از بخار برای اتو کردن استفاده نمایید. 

شوینده مناسب

یکی از عواملی که گاهی باعث خراب شدن شلوار لی شما می شود، استفاده از مواد شوینده نامناسب است. شما حتماً باید برای شستن جین از صابون و یا مایع شوینده استفاده کنید. اگر تمایلی به استفاده از این دو ندارید، شوینده های مخصوص لباس های تیره هم می توانند جایگزین خوبی باشند. اما مورد مهم این است که به هیچ وجه از پودر لباسشویی استفاده نکنید چون به بافت لی شما آسیب جدی می زند. اگر موادی که ذکر کردیم در دسترس نبود، شامپو بچه، مایع ظرفشویی و سرکه هم گزینه های دیگری هستند که مصرف آنها به شلوار شما آسیب نمی رساند. این نکته را هم می دانید که تمامی این شوینده ها باید با آب سرد و ولرم مصرف شوند تا عملکرد خوب و مطلوبی داشته باشند. میزان مصرف آنها نیز مهم است. این را بدانید که زیاد ریختن این مواد به بیشتر تمیز شدن البسه شما کمک نخواهد کرد بلکه باعث ایجاد لک روی آنها خواهد شد. 

شستشوی شلوار جین با دست

برخی معتقد هستند که بهتر است این جنس پوشاک را در ماشین نینداخت و آن را با دست شست. اگر مایل هستید که این کار را انجام دهید، باید مراحل شستشوی آن را به درستی رعایت کنید. ابتدا در یک تشت آب سرد یا ولرم بریزید. به هیچ وجه از آب داغ استفاده نکنید. مقدار کمی مایع لباسشویی داخل تشت بریزید. سعی کنید مایع را به خوبی در آب حل کنید. حالا موقع انداختن شلوارتان به درون تشت است. آن را درون تشت قرار دهید و به خوبی آن را در آب تکان دهید تا همه قسمت هایش خیس شود. بین 15 تا 30 دقیقه صبر کنید و سپس آب تشت که حالا کثیف هم شده است را دور بریزید. تشت را از آب تمیز پر کنید و صبر کنید تا چند دقیقه لباس در آن بماند. حالا زمان خالی کردن مجدد آب تشت است. جین خود را فشار دهید تا آب از آن خارج شود. البته شلوار را آنقدر فشار ندهید که چروک شود. اکنون زمان پهن کردن لباس است. آن را روی بند در سایه پهن کنید تا خشک شود. در انتها می توانید نحوه شستن پتو در لباسشویی هم مشاهده نمایید.

تعمیر لباسشویی در دیجی تعمیرکار

اگر به هر دلیلی ماشین لباسشویی شما با مشکل مواجه شد و متوجه وجود هر گونه ایرادی در آن شدید، با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید. کارشناسان تعمیر لباسشویی دیجی تعمیرکار پاسخ‌گوی تمامی سوالات شما خواهند بود. اگر دستگاه شما نیاز به تعمیر داشته باشد، تکنسین مربوطه در اسرع وقت در محل شما حاضر می شود و به تعمیر دستگاه شما خواهد پرداخت. لازم به ذکر است که اگر قطعه ای از ماشین نیاز به تعویض داشته باشد، مجموعه دیجی تعمیرکار این اطمینان را به شما عزیزان خواهد داد که از قطعه اصلی یعنی اورجینال استفاده خواهد کرد. این گونه دیگر نگران خراب شدن مجدد آن نخواهید بود. در حالت کلی بهتر است هر شش ماه در میان ماشین لباسشویی خود را برای سرویس کردن به این مجموعه بسپارید تا از بروز آسیب های جدی خودداری کنید. 

digitamirkar

5/5 (1 نظر)