طرز کار ماشین ظرفشویی بوش
طرز کار ماشین ظرفشویی بوش
دانشنامه
_

طرز کار ماشین ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی بوش از بهترین برندهای موجود در بازار ایران است اما آیا با طرز کار آن آشنایی دارید؟ برای استفاده بهتر و کامل تر از تمام قابلیت های آن می توانید از این مقاله دیجی تعمیرکار استفاده نمایید. در این مقاله به راهنمای شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی بوش خواهیم پرداخت پس تا انتها همراه ما باشید. چنانچه نیاز به سرویس وره ایی و یا تعمیر ظرفشویی خود داشتید، می توانید از خدمات دیجی تعمیرکار استفاده نمایید.

ماشین ظرفشویی بوش یکی از محبوب ترین ماشین‌های ظرفشویی است که ایرانیان از آن استفاده می کنند. شرکت بوش نیز یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینۀ تولیدات لوازم برقی خانه است. این ماشین ظرفشویی سر و صدای کمی دارد و همچنین مصرف انرژی آن بسیار پایین است. پس از تهیه و راه اندازی ماشین ظرفشویی بوش ابتدا باید دفترچۀ راهنمای این محصول که به چند زبان نیز نوشته شده است را مطالعه نمایید. لازم به ذکر است که راه اندازی این محصول باید توسط یک کارشناس انجام بگیرد. زیرا که در صورت نصب اشتباه ممکن است دستگاه آسیب ببیند. همچنین محل نصب این دستگاه نیز باید حتماً بررسی شود. برای این کار می توانید از تکنسین های دیجی تعمیرکار کمک بگیرید. برای ارتباط با ما می توانید با شماره تماس های دیجی تعمیرکار تماس حاصل نمایید و یا فرم مربوطه را در وب سایت دیجی تعمیرکار تکمیل کنید. در صورت نیاز به تعمیرات می توانید از بخش تعمیر ماشین ظرفشویی دیجی تعمیرکار استفاده نمایید. این ماشین ظرفشویی دارای سه سری محبوب است که شامل سری ۴، سری ۶ و سری ۸ می شود. این سه نوع ماشین شباهت های زیادی به یکدیگر دارند. اما در جزئیات عملکرد با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامۀ این مطلب طرز کار با ماشین ظرفشویی بوش را به طور کامل شرح داده ایم.
 

طرز کار ماشین ظرفشویی بوش سری ۴

سری ۴ یکی از پرطرفدارترین سری های ماشین ظرفشویی بوش است. این ماشین طرز کار آسانی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. برای روشن و کار کردن این ماشین ابتدا باید درجه سختی آب را اندازه گیری کرده تا برنامه را مطابق به سختی آب اندازه گیری شده تنظیم کنید. در ابتدا دکمه پاور یا همان روشن/خاموش دستگاه را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی روشن شود. سپس دکمه A را به همراه دکمه استارت، حدود سه الی پنج ثانیه نگه دارید تا علامت H را روی صفحه نمایش مشاهده کنید. به صورت پیش فرض زمانی که این کار را انجام می دهید H: 04 فعال است و شما با هر بار فشردن دکمه C می‌توانید یک درجه آن را اضافه ‌تر کنید. برای این تنظیمات اگر آب نرم است از H:00 و H: 01 اگر متوسط است از H: 02 H:03 و H: 04 و در صورت سختی آب از H بالاتر استفاده کنید.

پر کردن مخزن نمک ظرفشویی بوش سری 4

پس از اندازه گیری سختی آب نوبت به پر کردن مخزن نمک ماشین ظرفشویی بوش می رسد. برای این کار باید درپوش مخزن را بردارید، آن را پر از آب کنید و سپس نمک مخصوص را اضافه کنید. حال می توانید دستگاه را روشن کنید. ظرفشویی بوش

پر کردن مخزن مواد شوینده

در آخر نوبت به پر کردن مخزن های مواد شوینده می رسد. در این مرحله نیز باید مواد شوینده انتخابی را درون مخزن ریخته و درب آن را ببندید. همچنین جایگاهی برای مواد جلا دهندۀ ظروف قرار دارد که می توانید آن را نیز پر کنید.

طرز کار ماشین ظرفشویی بوش سری ۶

ماشین ظرفشویی سری ۶ یکی دیگر از مدل های ماشین ظرفشویی این شرکت است. این سری کمی نسبت به سری ۴ پیشرفته تر است. طرز کار ماشین ظرفشویی بوش در این سری نیز بسیار ساده می باشد. برای راه اندازی این دستگاه باید ابتدا دکمۀ پاور آن را فشار دهید تا ماشین ظرفشویی روشن شود. سپس باید از بین برنامه های شستشو یکی از آن ها را که به آن نیاز دارید انتخاب کنید. برنامه های شستشوی ماشین ظرفشویی بوش به شرح زیر است.

اتو

برنامۀ اتو برای شستن قابلمه و ظرف های خیلی چرب استفاده می شود. زمان تقریبی این شستشو ۲٫۵ ساعت است. یک قرص ماشین ظرفشویی برای این برنامه کافی می باشد.

اکو

اکو برنامه ای است که زمان شستشو در آن افزایش می یابد اما مصرف آب و برق به مقدار قابل توجهی کم می شود.

سایلنت

برنامۀ سایلنت همانطور که از نامش مشخص است باعث می شود شستشو کاملاً بدون صدا انجام شود. این برنامه مخصوص شب است و حدود ۴ ساعت برای شستن ظرف ها زمان احتیاج دارد.

میوه شو

حالت میوه شو در ۱۵ دقیقه همه ظرف ها را با آب سرد شستشو می دهد.

گلس شو

برنامۀ گلش شو با دمای ۴۰ درجۀ سانتی‌گراد به شستن ظروف شیشه ای می پردازد.

اسپید

تنظیمات اسپید زمان شستشو را برای شما نصف خواهد کرد. همچنین ماشین ظرفشویی سری ۶ برنامه ای دارد که می توانید دستگاه را روی ساعت مورد نظر تنظیم کنید تا همان ساعت به صورت اتوماتیک شروع به کار کند. ماشین ظرفشویی بوش آلمان

پر کردن مخزن شوینده ظرفشویی بوش سری ۶

پس از تنظیم برنامۀ ماشین ظرفشویی بوش باید مخزن مواد شوینده را پر کنید. همچنین در کنار این مخزن جایگاهی دیگر برای قرار دادن مواد جلا دهنده ظروف وجود دارد که آن را نیز می توانید با این نوع مواد پر کنید. سپس دکمه استارت را بزنید. همچنین لازم به ذکر است که در ماشین ظرفشویی بوش یک دکمه به اسم machine care وجود دارد که با استفاده را آن می توانید درون ماشین ظرفشویی را شسته و جرم گیری کنید.

طرز کار ماشین ظرفشویی بوش سری ۸

ماشین ظرفشویی بوش سری ۸ یکی از جدیدترین مدل های این برند است. این ماشین ظرفشویی از نظر نحوۀ کار کردن شبیه سری ۶ آن است که کمی بالاتر توضیح داده شد. به این معنی که برنامه های آن ها مشابه هم هستند. همچنین برای راهنمایی بیشتر می توانید به دفترچۀ راهنمای این محصول مراجعه کنید تا با طرز کار ماشین ظرفشویی بوش به طور کامل آشنا شوید. در صورت خرابی هر کدام از این سری ماشین ظرفشویی ها سریعاً یه یک تکنسین اطلاع دهید تا پس از بررسی دستگاه را عیب یابی کند. برای این کار می توانید از متخصص های دیجی تعمیرکار کمک بگیرید. بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکل در دستگاه می توانید با شماره تماس های دیجی تعمیرکار تماس حاصل نمایید و یا فرم مربوطه را در وب سایت دیجی تعمیرکار تکمیل کنید تا در زودترین زمان ممکن با شما تماس گرفته شود. همۀ تکنسین های تعمیر ظرفشویی بوش دیجی تعمیرکار افراد مجرب و کارآزموده ای هستند که با ایرادات احتمالی ماشین ظرفشویی بوش آشنایی دارند. بنابراین پس از تماس به محل اعزام می شوند و دستگاه را در صورت امکان در محل تعمیر می کنند.
0/5 (0 نظر)