بوی بد یخچال
بوی بد یخچال
دانشنامه
_

علت بوی بد یخچال 

تا بحال شده است که در یخچال را باز کنید و بوی بدی را حس کنید؟ مواد غذایی که در یخچال هست بوی بد به خود گرفته باشد؟ مطمعنا حس ناخوشایندی می باشد که باعث آزار شما می باشد. دیجی تعمیرکار به عنوان متخصص اصلی تعمیر یخچال به دنبال علت و راهکار بوی بد یخچال بوده است و نتیجه آن مقاله ایی است که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

گاهی پیش می‌آید که وقتی درب یخچال را باز می کنید با بوی بد یخچال مواجه شوید. این بو آنقدر بد است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد. اما علت بوی بد یخچال چیست ؟ ممکن است یک ماده غذایی در یخچال فاسد شده باشد! ممکن است این بو ناشی از سبزیجات و میوه‌هایی باشد که مدت بسیار زیادی در یخچال شما مانده اند و فاسد شده اند! ممکن است مقدار شیر در یخچال شما فاسد شده باشد! اگر یخچالتان را کاملا بررسی کردید و متوجه شدید که هیچ کدام از آنها فاسد نشده اند، باید دنبال دلیل دیگری برای بوی بد ساید بای ساید خود باشید. با ما همراه باشید تا متوجه شوید علت بوی بد چیست ؟ آیا شما نیاز به تعمیر یخچال توسط دی جی تعمیرکار دارید یا خیر، پس همراه ما باشید.

چرا یخچال بوی بد دارد ؟

همان طور که ذکر شد، ممکن است مشکل از مواد غذایی فاسد شده در یخچال باشد. اگر مواد غذایی داخل یخچال شما سالم هستند، شاید درب یکی از ظروف غذا باز مانده باشد و یخچال بوی آن غذا را گرفته باشد. حتی ممکن است یخچال شما بیش از حد پر باشد و این موضوع علت بوی بد یخچال باشد. ممکن است یکی از علت های بوی بد یخچال شما این باشد که مدت زیادی آن را تمیز نکردید. اگر کف یخچال شما آب جمع شده باشد و تبخیر نشده باشد نیز ممکن است دستگاه شما بوی بدی بدهد.

بوی بد در یخچال

استفاده نکردن از یخچال

این امکان نیز وجود دارد که مواد غذایی در یخچال شما ریخته شده باشد. استفاده نکردن از یخچال بیش از هفتاد و دو ساعت نیز می تواند علت بوی بد یخچال باشد. نکته ای که باید بدانید این است که یخچال مرطوب است و باکتری ها نیز در محیط مرطوب رشد می کنند. پس می توانند مواد غذایی شما را فاسد کنند. همیشه یخچالتان را تمیز کنید تا از رشد باکتری ها و ایجاد بوی بد در یخچال جلوگیری کنید.

دمای یخچال باید مناسب باشد

مناسب نبودن دمای یخچال ممکن است علت بوی بد یخچال شما باشد. در دفترچه راهنمای یخچال شما دمای مطلوب آن نوشته شده است که بهتر است آن را رعایت کنید. در حالت کلی باید بدانید که دمای درون یخچال حدود دو تا سه درجه سانتی گراد است. دمای یخچال خود را تنظیم کنید تا مواد غذایی در آن فاسد نشوند.

چطور بوی بد یخچال را از بین ببریم؟

وقتی متوجه بوی بد یخچال شدید، باید برای حل مشکل خود اقدام کنید. این اقدامات مراحل مختلفی دارد که با هم آنها را مرور می کنیم.

مواد غذایی فاسد را بیرون بیاورید

ابتدا یخچال را خاموش کنید. هنگامی که یخچال از کار افتاد و غیر فعال شد، همه قفسه ها و کشوها را خالی کنید. مواد غذایی را به صورت مجزا بررسی کنید. غذاهای باقی مانده، گوشت قرمز، ماهی و مرغ احتمال خراب شدن دارند. شیر نیز همین طور است. میوه ها، سبزیجات و یا هر گونه مواد غذایی که فاسد شده اند را جدا کنید و بیرون بیندازید. حالا یخچال شما از هر گونه مواد غذایی فاسد خالی می باشد.

یخچال را تمیز کنید

در این مرحله باید خود یخچال را تمیز کنید. این یعنی همه کشو ها و قفسه ها را با دقت تمام بررسی و تمیز کنید. برای از بین بردن بوی بد یخچال، از محلول جوش شیرین به همراه آب و یا سرکه سفید استفاده کنید. این محلول را به قفسه ها و طبقات بزنید تا بوی بد یخچال را از بین ببرید. با به کار بردن این مواد، شما از رشد باکتری ها و قارچ هایی که باعث خراب شدن مواد غذایی می شوند، جلوگیری می کنید.

از مواد شوینده مانند مایع ظرفشویی استفاده نکنید زیرا این مواد عطر و رایحه خاص خودشان را دارند و با لایه ای که روی قفسه ها و طبقات از خود باقی می گذارند، ممکن است بوی یخچال را بدتر کنند. حتی استفاده از مواد پاک کننده معطر هم پیشنهاد نمی شود زیرا این مواد ممکن است روی عطر مواد غذایی درون یخچال شما اثر بگذارد.

تمیز کردن یخچال

لاستیک و درب یخچال را تمیز کنید

با یک تکه اسفنج و محلول جوش شیرین داخل درب یخچال را تمیز کنید. درب یخچال مهم است زیرا مواد غذایی و نوشیدنی های مختلفی را در آن قرار می دهیم. دور تا دور لاستیک دور درب یخچال را نیز با همین محلول و اسفنج تمیز کنید. مقاله لاستیک درب یخچال دیجی تعمیرکار را مطالعه فرمایید.

سینی کف یخچال را تمیز کنید

امروزه یخچال ها دارای یک سینی تخلیه هستند که آبی که از چرخه برفک زدایی تولید می شود، در آن سینی جمع خواهد شد. این سینی مرطوب است پس امکان رشد باکتری و قارچ در آن بسیار زیاد است. سینی را از یخچال بیرون بیاورید و آن را با جوش شیرین و آب گرم تمیز کنید و دوباره آن را سر جایش قرار دهید.

مواد بوگیر را فراموش نکنید

پس از تمیز کردن و خشک کردن یخچال، داخل یک ظرف کوچک کمی وانیل و یا کمی جوش شیرین بریزید و آن ظرف را داخل یخچالتان قرار دهید. دانه های قهوه هم می توانند بسیار موثر باشند. هر کدام از این مواد مانند یک بوگیر عمل خواهند کرد. این مواد باید حدود سه روز داخل یخچال شما باقی بماند تا بوی بد یخچال شما از بین برود.

هوا باید داخل یخچال به گردش در بیاید

یخچال محفظه ای بسته است که هوا در آن جریان ندارد. بهتر است پس از تمیز کردن یخچال با راه و روش های ذکر شده، درب یخچال را بیشتر از نیم ساعت باز بگذارید تا هوا در آن جریان پیدا کند و بوی داخل یخچال به بیرون راه پیدا کند.

کویل های کندانسور و موتور را تمیز کنید و بوی بد یخچال را از بین ببرید

کویل های کندانسور و موتور می تواند یکی از علت های بوی بد یخچال باشد. اگر دستگاه شما سینی تخلیه ندارد، احتمال کثیفی کندانسور و موتور وجود دارد که علت بوی بد قسمت پشتی یخچال می باشد. برای تمیز کردن کویل ها اول یخچال را خاموش کنید. سپس با یک مسواک، کثیفی ها و ذرات چسبیده به کویل ها را تمیز کنید.

اگر موفق به تمیز کردن آن شدید که می توانید کمی بعد یخچال را روشن و از آن استفاده کنید اما اگر موفق به تمیز کردن کویل ها نشدید، حتما با کارشناسان دیجی تعمیرکار تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند و در صورت لزوم در محل حاضر شوند و خدمات مورد نیاز یخچال شما را انجام دهند.

0/5 (0 نظر)