بوی بد ماشین لباسشویی
بوی بد ماشین لباسشویی
دانشنامه
_

 علت بوی بد ماشین لباسشویی

چنانچه ماشین لباسشویی دارای بوی بد باشد باعث می شود که لباس های شما نیز همان بو را بدهند و باعث خجالت و بدنامی شما در جمع های کاری و دوستانه شود. شما می توانید این مشکل را خیلی راحت حل کنید و با مطالعه مقاله جدید دیجی تعمیرکار در مورد علت های بوی بد ماشین لباسشویی و راه های رفع. اطلاعات کسب کنید و خیلی راحت این مشکل لباسشویی خود را مرتفع نمایید.

ماشین لباسشویی یکی از وسایل پر مصرف هر خانه و هر آشپزخانه ای محسوب می شود. ممکن است در این دستگاه نیز مانند سایر لوازم خانگی مشکلات و ایراداتی به وجود بیاید. بوی بد ماشین لباسشویی مشکل و ایرادی است که ممکن است در هر دستگاهی و با هر برندی به وجود بیاید. اما چه مشکلی باعث ایجاد این بوی نامطبوع و بد می شود؟ و از آن مهم تر چگونه باید این بوی نامطبوع را برطرف کنیم؟ دیجی تعمیرکار همه چیز را در مورد این قضیه به شما توضیح می دهد تا در صورت مواجهه با این ایراد در دستگاه خود، بتوانید آن را برطرف کنید. چنانچه نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی داشتید هم می توانید از خدمات دیجی تعمیرکار استفاده نمایید.

علل بوی نامطبوع

باید بدانید که دلایل بسیاری هستند که باعث ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی شما خواهند شد. یکی از آنها که شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد، بیرون نیاوردن لباس های خیس از درون ماشین است. این یعنی ممکن است برای مدتی لباس ها پس از شستشو در دستگاه شما بماند و دقیقا همین امر است که باعث ایجاد بوی بدی در ماشین شما خواهد شد. همان طور که مشخص است حتی لباس ها نیز در این حالت بوی نامطبوعی به خود می گیرند و علاوه بر آن امکان رشد قارچ ها نیز وجود خواهد داشت و پیامد آن می تواند ایجاد ناراحتی پوستی برای شما باشد. پس حتما باید لباس ها را پس از شستشو از دستگاه خارج کنید. علت های مهم دیگری که سبب بوی بد دستگاه شما می شوند را نیز با هم مرور می کنیم.

وجود شی خارجی

در صورتی که یک شی و یا یک لباس در بخش فیلتر پمپ تخلیه وجود داشته باشد و در واقع در آنجا گیر کرده باشد و آن قسمت تمیز نشده باشد نیز بوی نامطبوعی از دستگاه به مشام شما خواهد رسید. در نتیجه همواره باید فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید تا این مشکل به وجود نیاید. 

درب و لاستیک

دو قطعه مهم در ماشین لباسشویی شما درب دستگاه و لاستیک دور درب می باشند. گفتیم که اگر پس از اتمام مراحل شستشو لباس ها در دستگاه بمانند، باعث ایجاد بوی بد می شود اما این در صورتی است که درب ماشین بسته باشد. همواره به خاطر بسپارید که پس از اتمام کار لباسشویی، درب آن را باز نگه دارید تا کمی بعد لباس ها را پهن کنید. مورد دیگر این است که بعد از هر بار شستشوی کامل لباس ها حتما باید لاستیک دور درب را با پارچه ای خشک کنید. زیرا رطوبتی که در آن به جا می ماند علاوه بر رشد باکتری ها باعث تولید بوی نامطبوع هم خواهد شد.

تمیز کردن 

یکی از عواملی که باعث می شود بوی نامطبوعی از دستگاه به مشام شما برسد جا پودری کثیف می باشد. نکته مهم این است که حتما باید هر چند وقت در میان، جا پودری را از جایش در بیاورید و به صورت کامل شستشو دهید. تمیز نکردن این قطعه باعث خواهد شد که بوی بدی از دستگاه شما به مشام برسد.

 

تمیز کردن ماشین لباسشویی

 

بوی فاضلاب؟

برخی از کاربران گاهی گزارش می دهند که از دستگاه آنها بوی فاضلاب به مشام می رسد و حتی گاهی این بوی بد در فضای آشپزخانه که ماشین در آنجا قرار دارد نیز می پیچد. اما این را بدانید که بوی بد فاضلاب لباسشویی معمولا به محفظه داخل دستگاه مرتبط نیست.در حقیقت این مشکل غالبا به مسیر تخلیه فاضلاب منزل شما مربوط می شود. 

از بین بردن بوی بد ماشین لباسشویی

حالا که می دانیم بوی نامطبوع ماشین های لباسشویی از چه طرقی ایجاد می شود، باید بدانیم که چگونه این بو را از بین ببریم. دیجی تعمیرکار به شما توضیح خواهد داد که برای از بین بردن بوی بد این دستگاه باید چه کارهایی را انجام دهید. 

استفاده از گرما

اینکه چند بار در طول روز از این دستگاه استفاده می کنید و اینکه برای شستشوی لباس هایتان از آب سرد استفاده می کنید یا آب گرم، اهمیت زیادی ندارد اما نکته مهم اینجا است که باید شستشوی آخرین سری لباس ها در طول روز را با آب گرم انجام دهید. این گونه باعث می شوید که موادی داخل محفظه باقی نماند و باعث بوی بد دستگاه نشود. پس حتما با آب گرم آخرین شستشو را انجام دهید.

استفاده از محصولات با کیفیت بالا

رعایت این نکته بسیار مهم است که برای شستن لباس های خود حتما از مواد شوینده با کیفیت و عالی استفاده کنید. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که ربط این موضوع یعنی استفاده از مواد مطلوب برای شستشوی لباس ها به بوی بد چیست؟ پاسخ این است که وقتی شما از مواد شوینده با کیفیت و پودرهای مطلوبی استفاده می کنید، کف صابونی کمی تولید می شود. این به آن معنی است که در هر دور شستشویی که دستگاه انجام می دهد، مواد کمتری در ماشین لباسشویی باقی می ماند و این گونه شما از ایجاد بوی بد ماشین جلوگیری می کنید. 

بهبود جریان هوا

برای اینکه تمام اجزای دستگاه لباسشویی شما خشک شود، به جریان هوای مناسب نیاز دارید. اما چگونه این جریان هوا را ایجاد کنیم؟ کافی است که بعد از هر نوبت شستشو، لباس ها را خیلی زود از ماشین در بیاورید و درب دستگاه را باز بگذارید. این گونه رطوبتی که داخل دستگاه باقی مانده است، تبخیر می شود و از بین می رود. البته استفاده از فن تهویه و رطوبت زدا نیز در آشپزخانه پیشنهاد می شود. 

تمیز کردن دستگاه 

همواره با تمیز کردن تمام دستگاه ها و لوازم خانگی می توانید از بروز بسیاری از مشکلات و ایرادات رایج جلوگیری کنید. تمیز کردن هر چند وقت در میان ماشین لباسشویی نیز مهم است. همان طور که در بالا نیز ذکر شد باید برای تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه و  البته جاپودری اقدام کنید. اما سوال پیش می آید که چگونه دستگاه خود را تمیز کنیم؟

شستشوی دستگاه

می توانید دو لیوان سرکه سفید را در دستگاه بریزید و حدود پانزده دقیقه درب دستگاه را ببندید. پس از گذشت این مدت دستگاه خود را روی طولانی ترین و داغ ترین برنامه شستشو تنظیم کنید و یادتان باشد که نباید هیچ لباسی درون ماشین لباسشویی وجود داشته باشد. تا اتمام برنامه شستشو صبر کنید. اگر مشکل بوی نامطبوع برطرف نشد، دوباره این کار را انجام دهید اما این بار کمی جوش شیرین به سرکه اضافه کنید. این ترکیب چربی ها، دوده و چرک را از بین خواهد برد و دستگاه شما تمیز و پاکیزه خواهد شد.

شستشوی لاستیک دور درب

گاهی لاستیک دور درب نیز آلوده می شود. معمولا در این مکان قارچ ها و کپک ها رشد می کنند. پس حتما باید آن را شستشو دهید و تمیز کنید تا از رشد باکتری ها و قارچ ها جلوگیری کنید. می توانید با مواد شوینده و دستمالی تمیز آن را تمیز کنید. البته پس از انجام این کار نیز باید درب ماشین را باز بگذارید تا رطوبتی باقی نماند و خشک شود. با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید تا از راهنمایی و مشاوره تلفنی این مجموعه بهره مند شوید. در صورت وجود هر گونه مشکلی در ماشین لباسشویی شما، کارشناسان دیجی تعمیرکار در محل شما حاضر می‌ شوند تا مشکل به وجود آمده را حل و برطرف کنند و چنانچه نیاز به تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی باشد نیز می توانید از خدمات ما استفاده نمایید.

0/5 (0 نظر)