مایع شوینده ظرفشویی
مایع شوینده ظرفشویی
دانشنامه
_

شوینده های ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم خانگی می باشد که به تازگی طرفداران زیادی را دارد اما استفاده از این دستگاه نیاز به یک شوینده مناسب و خوب دارد که باعث تمیزشویی ظروف شود.
احتمالا تا بحال اسم قرص یا مایع شوینده ماشین ظرفشویی به گوشتان خورده باشد اما آیا می دانید کدام یک از این دو بهتر هستند؟
چنانچه اگر تا کنون از یکی از این دو شوینده استفاده کرده اید پیشنهاد می کنیم که این مقاله دیجی تعمیرکار را مطالعه نمایید تا تفاوت ها و شباهت های این دو شوینده را درک نمایید. چنانچه نیاز دارید که طرز استفاده از ماشین ظرفشویی را نیز آموزش ببینید هم، ما در کنار شما خواهیم بود.

قرص و مایع برای استفاده در ماشین ظرفشویی، مقایسه و نحوه استفاده هر یک

هنگامی که شما برای خرید یک شوینده مناسب برای ماشین ظرفشویی خود اقدام می کنید، متوجه تنوع بسیار زیاد محصولات شوینده ظرفشویی خواهید شد. انواع مختلفی از قرص، ژل و پودر ظرفشویی در بازار به چشم می خورند که البته با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام از آنها ویژگی ‌های خاص خود را دارند. وقتی شما این مشخصات را بدانید و این محصولات را به خوبی بشناسید می توانید به راحتی خرید خود را انجام دهید. دیجی تعمیرکار که تعمیر ماشین های ظرفشویی برندهای مختلف را بر عهده دارد، در ادامه این شوینده ها را نیز به شما معرفی می کند و کاربرد آنها را بازگو خواهد کرد. ممکن است که دستگاه ظرفشویی شما به هر دلیلی خراب شود و یا مشکلی در آن به وجود بیاید. مهم این است که به محض اینکه متوجه وجود ایراد در آن شدید، با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید تا کارشناس مربوطه در اسرع وقت در محل شما حاضر شود و به تعمیر دستگاه و یا تعویض قطعه ای از دستگاه شما بپردازد. همچنین شما می توانید برای خرید شوینده های ماشین ظرفشویی نیز از خدمات دیجی تعمیرکار استفاده نمایید.

پودر ماشین ظرفشویی

یکی از مواد شوینده که در ماشین ظرفشویی استفاده می شود، پودر است. این محصول نسبت به سایر شوینده های ماشین ظرفشویی، در میزان و مقدار مصرف قابل کنترل است. از دیگر مزایای آن می توان به مقرون به صرفه بودن و ارزان تر بودن آن نسبت به سایر شوینده ها اشاره کرد. این محصول خیلی سریع در آب حل می شود. به همین دلیل اگر مقداری بیش از حد نیاز از آن را در ماشین بریزید، شستشو ناقص خواهد ماند. بنابراین سعی کنید که میزان درستی از پودر را برای شستشو استفاده نمایید. این گونه شستشو به صورت کامل صورت می گیرد و ظروف شما بسیار کامل و براق خواهند شد. این را نیز بدانید که در کنار پودر باید از نمک و براق کننده دستگاه ظرفشویی هم استفاده کنید. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم، مناسب نبودن پودر برای شستشوی ظروف حساس و براق است.

ژل ( مایع ) ماشین ظرفشویی

به این ماده شوینده، مایع ماشین ظرفشویی نیز می گویند. ژل بسیار راحت در آب حل می شود و دارای ترکیب پایه آب می باشد. به همین دلیل است که بهتر است ظروف ظریف، براق و شیشه‌ ای با ژل شسته شوند تا دچار ساییدگی نشوند. شما می توانید حجم مصرفی ژل ماشین ظرفشویی را با توجه به کثیفی ظروف و تعداد آنها تنظیم کنید. این بدان معنی است که اگر ظروف شما خیلی کثیف باشد از مقدار ژل بیشتر و اگر دارای کثیفی زیادی نباشد، از ژل کمتری استفاده می کنید. شاید برای برخی از کاربران سوال پیش بیاید که آیا می‌توان از مایع ظرفشویی دستی به جای ژل استفاده کرد؟ در جواب باید بگوییم خیر هرگز این کار را انجام ندهید چون استفاده از مایع ظرفشویی دستی باعث بروز مشکل و ایراد در ماشین شما خواهد شد.

قرص ماشین ظرفشویی

یکی دیگر از مواد شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی، قرص های مکعب مستطیل کوچکی هستند که چندین آنزیم دارند. در واقع با وجود این آنزیم ها شستشو به صورت درست تر و بهتری صورت می گیرد. وقتی که از قرص به جای پودر و ژل استفاده می کنید، دیگر نگران مقدار و میزان شوینده در دستگاه نخواهید بود. قرص ماشین ظرفشویی دارای ترکیبات مختلفی است که باعث بهتر پاک شدن لکه ها و البته براق شدن ظروف خواهد شد. قیمت قرص بالاتر از پودر است پس به این دقت کنید که ظرفیت دستگاه شما هنگام استفاده از قرص تکمیل باشد یعنی دستگاهتان پر از ظرف باشد. اگر ظروف کمی در دستگاه وجود داشته باشد در واقع قرص شما هدر می رود. یکی از نکاتی که همواره باید آن را رعایت کنید نصف نکردن قرص است. البته این را نیز بدانید که وقتی از قرص استفاده می کنید نیازی به استفاده از نمک و براق کننده نخواهد بود.

قرص ماشین ظرفشویی

نمک ماشین ظرفشویی

همانطور که ذکر شد هنگام استفاده از برخی شوینده ها مانند پودر بهتر است از نمک استفاده کنید. اما نمک چه می کند؟ نمک ماشین باعث کم شدن درجه سختی آب ورودی و کم شدن املاح ورودی به دستگاه شما خواهد شد. همین باعث کاهش ایجاد رسوب می شود و در نتیجه روی ظروف شیشه ای و براق لکه های آب به وجود نخواهد آمد. لازم به ذکر است که با نمک ماشین ظرفشویی، خود دستگاه نیز به دور از رسوبات آب می ماند. وقتی از قرص و یا ژل استفاده می کنید احتیاجی به نمک نخواهد بود. 

جلا دهنده یا براق کننده ظرفشویی

در ترکیبات ژل و قرص، جلا دهنده وجود دارد و به همین دلیل تنها هنگامی که از پودر ماشین ظرفشویی استفاده می کنید نیاز به مصرف براق کننده خواهید داشت. همانطور که از نام این محصول مشخص است، باعث براق شدن ظروف می شود.

نحوه استفاده از ژل ( مایع ) در ظرفشویی

ابتدا این را بدانید که غالباً از این ماده شوینده هنگامی استفاده می شود که حجم ظروف کم است. این گونه شما مقدار کمتری از ژل را مصرف خواهید کرد. با مطالعه کردن دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی متوجه خواهید شد که شما می توانید از این شوینده در دستگاهتان استفاده کنید یا خیر. بهتر است این محصول را با برندهای مطرحی مانند پریل و فست دراپ خریداری نمایید. ظروف را در دستگاه خود به درستی و مرتب بچینید. در محفظه مخصوص ژل، به میزان لازم و کافی مایع ماشین ظرفشویی یا همان ژل را بریزید. این محفظه معمولاً مربع شکل است. سپس درب دستگاه را بسته و برنامه شستشو را انتخاب کنید تا چرخه شستشو آغاز و ظروف شما تمیز شوند.

نحوه استفاده از قرص در ظرفشویی

می‌دانید که هر مدل ماشین ظرفشویی محفظه متفاوتی برای قرار دادن مواد شوینده دارد. اما در حالت کلی ابتدا درب دستگاه را باز کنید. ظروف را به صورت درست و استاندارد در ماشین بچینید. در محفظه مواد شوینده، یک عدد قرص را قرار دهید و درب محفظه را ببندید. ماشین را روشن کنید و برنامه مورد نظرتان را انتخاب نمایید تا چرخه شستشو شروع شود. حتماً به تاریخ انقضای قرص شوینده دقت کنید تا نگذاشته باشد. برای تعمیر ماشین ظرفشویی نیز می توانید از خدمات دیجی تعمیرکار استفاده نمایید.

0/5 (0 نظر)