ظرفشویی ال جی
ظرفشویی ال جی
دانشنامه
_

راهنمای استفاده از  ظرفشویی LG

در این مقاله می خواهیم در مورد استفاده از ماشین ظرفشویی ال جی صحبت کنیم و برنامه شستشو و نحوه نگهداری آن را به شما آموزش دهیم.

چنانچه نیاز به سرویس و نصب و یا حتی تعمیر ماشین ظرفشوی الجی خود داشته باشید می توانید از متخصصین دیجی تعمیرکار استفاده نمایید.

ماشین های ظرفشویی امروزه به یکی از وسایل عمومی هر خانه ای تبدیل شده اند. در گذشته کار شستن ظروف معمولاً زمان زیادی از افراد می گرفت و در نهایت هم کیفیت شستشوی تمامی ظروف یکسان نبود. گاهی بر روی برخی از ظروف هنوز جای لکه های دست باقی می ماند. اما با آمدن ماشین ظرفشویی ال جی دیگر این دست نگرانی ها خاتمه پیدا کرد. مکانیزم استاندارد و کیفیت بالای این ماشین ها در شستشوی ظروف آن هم با حجم بالا موجب شد تا ماشین ظرفشویی ال جی خیلی زود جای خود را در اکثر خانه ها باز کند.

با افزایش استفاده از ماشین ظرفشویی های مختلف مخصوصاً برند ال جی، به تدریج نیاز برای تعمیر ماشین ظرفشویی هم گسترش پیدا کرد. در نتیجه این کار باید توسط متخصصانی خبره انجام می شد. مجموعه تخصصی دیجی تعمیرکار با داشتن سابقه طولانی در امر تعمیر انواع لوازم خانگی از ماشین ظرفشویی ال جی گرفته تا انواع یخچال های مختلف توانسته به گروهی تخصصی در این زمینه تبدیل شود. این گروه تخصصی همچنین توانسته به معتبرترین مرکز تعمیرات تخصصی انواع لوازم خانگی در کلان شهر تهران تبدیل شود و مراجعانی گسترده داشته باشد.

جانمایی ماشین ظرفشویی ال جی

نکاتی کلیدی در نحوه کارکرد

هر نوع دستگاهی به هرمیزانی هم استاندارد و با قابلیت های مختلف تولید شود باز هم استفاده درست از آن می تواند رابطه مستقیمی با طول عمر آن داشته باشد. از سوی دیگر آشنایی با نوع کارکرد و قابلیت های هر دستگاه موجب می شود افراد بتوانند به درستی از امکانات آن استفاده کنند و از خراب شدن دستگاه در کوتاه مدت جلوگیری کنند.

در این بخش از مقاله سعی داریم نکاتی کلیدی و اصلی در مورد نحوه کارکرد ماشین ظرفشویی ال جی را بیان کنیم. خواندن این مطلب می تواند برای افرادی که تمایل به خرید این دستگاه دارند بسیار مفید باشد. ناگفته نماند که خواندن این متن آموزشی برای دارندگان ماشین ظرفشویی ال جی هم بدون لطف نخواهد بود. چنانچه نیاز به تعمیر ظرفشویی ال جی داشته باشید، می توانید از متخصصین ما استفاده نمایید.

چرا مراجعه به دفترچه راهنمای ظرفشویی اهمیت دارد؟

امروزه به دلیل امکانات قابل توجهی که کمپانی های تولیدکننده در انواع دستگاه های خانگی قرار می دهند، خریداران آن باید ابتدا با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه از قابلیت های آن با خبر شده و بعد از آن اقدام به استفاده از دستگاه کنند.

افرادی که تمایل دارند کارکردهای دستگاه خود را به صورت تصادفی متوجه شوند معمولاً در این روند دچار مشکلاتی فنی شده و در نهایت دستگاه آنها نیاز به تعمیر پیدا می کند.

استفاده چند منظوره از نمک

شاید برای شما هم جالب باشد که برای جلوگیری از قدرت سختی آب از نمک استفاده می کنند. همچنین نمک موجود در چرخه شستشوی ظروف موجب می شود تا راه خروج و تخلیه آب با گرفتگی مواجه نشود. بنابراین بهتر است اولین کاری که می کنید پر کردن مخزن نمک و بعد از آن مخزن مایع جلا دهنده ظروف باشد.

قرص ماشین ظرفشویی

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از مایع جلادهنده ظروف استفاده نمی کنند، باید در کوتاه مدت منتظر کدر شدن ظروف خود باشید. در مرحله بعدی باید از مواد شوینده مخصوصی برای شستشوی ظروف استفاده کنید. بهترین انواع این شوینده ها برای ماشین ظروفشویی ال جی شوینده های ژلاتینی هستند. این دسته از شوینده ها از نظر میزان تأثیرگذاری بر روی ظروف و از بین بردن باکتری های روی آن بهترین گزینه به شمار می روند.

چیدمان ظروف در ظرفشویی ال جی

قرر داد ظروف در ظرفشویی

در ابتدا باید گفت «قبل از قرار دادن هر نوع ظرفی داخل ماشین ظرفشویی ال جی باید آن را با دستمالی کاملاً پاک کرده و ته مانده های غذا را از روی آن بردارید». در مرحله بعدی باید تمامی ظروف به گونه ای چیده شوند که بخش رویی آن ها رو به پایین باشد. این کار موجب می شود تا تمامی بخش های داخلی ظروف به شکلی مناسب مورد شستشو قرار بگیرند.

نکته مهمی را فراموش نکنید «در هنگام چیدن ظروف داخل ماشین ظرفشویی ال جی نباید ظروف مشابه با یکدیگر را پشت هم قرار دهید. این کار موجب می شود تا شستشوی یکی از این دو ظرف به درستی انجام نشود.»

برنامه های مختلف شستشو

ماشین ظرفشویی ال جی دارای برنامه هایی جداگانه برای شستن ظروف با میزان کثیفی های مختلف است. در ابتدای کار شما می توانید از دکمه سمت چپ برد اصلی دستگاه را روشن کرده و بعد نوع شستشو را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. در این بخش می خواهیم هر کدام از حالت های شستشو را به صورت کامل بررسی کنیم.

حالت بکو ماشین ظرفشویی

 اتوماتیک (Auto)

در این حالت شما همه چیز را به هوش مصنوعی دستگاه سپرده و ماشین ظرفشویی ال جی با توجه به سنسورهای هوشمند خود حالت شستشوی ظروف شما را مشخص می کند. این کار به طبع با میزان کثیف بودن ظروف شما رابطه ای مستقیم دارد.

بسیار کثیف (Intensive)

در این مدل از شستشو باید ظروفی بسیار کثیف و یا روغنی را در ماشین ظرفشویی ال جی قرار دهید. این حالت تنها زمانی برای شما مناسب است که ظروفی مانند: قابلمه، ماهیتابه چرب یا ظروف درست کردن سس را داخل آن قرار داده باشید.

ظروف حساس (Delicate)

این گزینه بهترین انتخاب برای شستشوی ظروف بسیار ظریف شماست. اگر سرویس چای خوری لاکچری و ظریفی دارید یا آن که از ظروفی بلوری یا دور طلایی استفاده می کنید این گزینه بهترین انتخاب برای شماست.

نوع کم مصرف (Eco)

این آیتم برای افرادی مناسب است که می خواهند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. لازم به ذکر است که استفاده از این گزینه هیچ ارتباطی با کاهش کیفیت شستشو در ماشین ظرفشویی ال جی ندارد.

شستشوی سریع (Turbo)

این شکل از شستشو در ماشین ظرفشویی ال جی بسیار مناسب ظروف روزانه است. ظروفی مانند: پیش دستی های میوه یا لیوان هایی که در طی روز کثیف می شوند. در نهایت می توان گفت: این مدل از شستشو بهترین انتخاب برای تمیز کردن ظروف روزانه در انتهای هر روز به شمار می رود.

کاهش دهنده زمان شستشو (Express)

برای رسیدن به این حالت نیاز به زدن دکمه ای خاص نیست. تنها شما باید دکمه شستشوی سریع را حدود 3 ثانیه نگه دارید تا وارد حالت کاهش دهنده زمان شستشو شوید. در این حالت ظروف شما 20 دقیقه زود تر از حالت معمول شسته می شوند، ناگفته نماند که این حالت از شستشو تنها برای ظروفی نسبتاً کثیف کاربرد دارد.

دانلود برنامه جدید شستشو (Download Cycle)

شما به کمک این کلید می توانید برنامه های آپدیت جدید را برای ماشین ظرفشویی ال جی خود دانلود کرده و بر روی دستگاه خود آپلود کنید.

ظرفشویی

موارد کمکی در ماشین ظرفشویی ال جی

تمامی دکمه های گفته شده در قسمت بالا مربوط به حالت های شستشوی اصلی ماشین ظرفشویی ال جی هستند. اما این ماشین ظرفشویی برنامه هایی کمکی هم دارد که هر کدام از آن ها در برد اصلی دستگاه و به عنوان کلید های سمت راست روی ماشین ظرفشویی قرار دارند.

هر کدام از دکمه هایی که در این قسمت وجود دارند حالت های مختلفی در شستشو ایجاد می کنند.

Dual Zone

این دکمه برای تفکیک کیفیت شستشو در طبقات بوده و زمانی کاربرد دارد که در قسمت بالایی ماشین ظرفشویی ال جی ظروفی بسیار کثیف تر از قسمت پایینی قرار دارد. 

 Half Loa

این کلید هم برای زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که تنها در یک طبقه از ماشین ظرفشویی ال جی شما ظرف وجود داشته باشد.

Energy Saver

اگر شما هم عجله ای برای شستن ظروف ندارید می توانید از این گزینه استفاده کنید. زدن این دکمه به معنی بالا بردن زمان شستشو و صرفه جویی انرژی برق است.

High Temp

اگر ظروف شما برای تمیز شدن نیاز به آبی با دمای بالاتر از حد معمول دارد این گزینه می تواند برای شما مناسب باشد.

Extra Dry

استفاده از این گزینه به شما این انتخاب را می دهد که ظروف داخل ماشین ظروفشویی ال جی بعد از تمیز شدن، خشک شوند یا خیر، که البته این انتخاب با شماست.

 Delay Start

این گزینه به شما کمک می کند تا زمانی مشخص برای شروع کار دستگاه انتخاب کنید. اگر قصد دارید تا در ساعتی مشخص ماشین ظرفشویی ال جی شما به صورت اتوماتیک شروع به کار کند این گزینه می تواند نیاز شما را برطرف کند.

مقاله پیشنهادی : طرز کار ماشین ظرفشویی بوش

آیا ماشین ظرفشویی ال جی هم به تعمیر نیاز دارد؟

هر نوع وسیله خانگی در نهایت ممکن است به مرور زمان نیاز به تعمیر یا تعویض قطعه داشته باشد. اما مهم آن است که به شخصی متخصص این کار سپرده شود. ماشین ظرفشویی ال جی به دلیل پیچیدگی قسمت برد اصلی و امکاناتی که دارد بهتر است به افراد متبحر و البته کاردان برای تعمیر سپرده شود.

 اگر به هر دلیلی دستگاه شما نیاز به تعمیر داشت، شما می توانید با یک تماس یا ثبت در خواست در سایت گروه تخصصی دیجی تعمیرکار در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل ماشین ظرفشویی ال جی خود را بر طرف کنید. این گروه به محض تماس یا ثبت درخواست شما در سایت این مجموعه متناسب با دستگاه و مشکل پیش آمده اقدام به اعزام نیروهای متخصص در این حوزه می کنند.

چرا  دیجی تعمیرکار

مجموعه تخصصی دیجی تعمیرکار با قدمتی حدود 30 سال توانسته به اعتبار بالایی در صنعت تعمیرات لوازم خانگی دست یابد. گارانتی تعمیر یا قطعه تعویض شده، استفاده از قطعات نو و اصل، پاسخگویی در کمترین زمان و در نهایت قیمت های دارای تعرفه و اقتصادی همگی موجب می شوند، این مجموعه بهترین انتخاب برای تعمیر انواع لوازم خانگی مخصوصاً ماشین ظرفشویی ال جی باشد. 

0/5 (0 نظر)