ارور یخچال ال جی
ارور یخچال ال جی
دانشنامه
_

کد خطاهای یخچال ال جی

یخچال الجی به مانند سایر یخچال و ساید بای سایدهای بازار دارای خطا و ارورهایی می باشد که نیاز دارید کد خطاهای یخچال ال جی را بشناسید و بدانید که هر یک چه نوع نقص عملکردی دارد .

در صورت بروز هر یک از خطاهای مذکور می توانید از خدمات تعمیر یخچال ال جی ما استفاده نمایید. تنها یک تماس کافیست تا سرویس یخچال به همراه ارائه گارانتی معتبر، همراه دیجی تعمیرکار باشید.

امروزه یخچال ها دارای مانیتوری هستند که روی آنها علامت ها و حروف انگلیسی نوشته می شوند. برخی از این علائم و حروف وجود مشکلی را در یخچال نشان می دهند. اصطلاحا به آنها کد خطا و یا ارور می گوییم. ارورها در برندهای مختلف یخچال ها با هم متفاوت هستند. در ادامه دیجی تعمیرکار به شما کد خطا یخچال ال جی و ساید ال جی را معرفی می کند. با دیدن یک کد خطا، می توانید تشخیص دهید که چه مشکلی در یخچال ال جی شما وجود دارد.

اگر کد خطایی را روی صفحه نمایشگر یخچال ال جی خود مشاهده کردید، می توانید برای راهنمایی گرفتن با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه دیجی تعمیرکار در اسرع وقت برای تعمیر یخچال ال جی شما در محل حاضر خواهند شد. با هم مروری بر برخی ارورهای یخچال ال جی خواهیم کرد و رایج ترین کدهای خطا را توضیح خواهیم داد.

خطای یخچال ال جی

ارور سری h 

ارور h در یخچال ال جی ممکن است خبر از ایراد هیتر المنت و یا خرابی از مدار بدهد. اگر این ارور را دیدید ابتدا از سلامت هیتر المنت خود مطمئن شوید. هیتر المنت باعث می شود که یخچال دچار یخ زدگی نشود. اهم این قطعه را اندازه گیری کنید. از ولتاژ خروجی این قطعه و گرم شدن متناسب آن، مطمئن شوید. اگر مشکل از هیتر شما نبود، به مدار برد شک کنید. این قطعه نیاز به کارشناس این حوزه دارد و باید برای تعمیر یخچال ال جی خود اقدام کنید.

ارور fs 

این ارور به شما نشان می دهد که در سنسور فریزر شما اختلالی ایجاد شده است. سنسورها دما را در قسمت های مختلف یخچال ال جی شما تنظیم می کند. اگر دمای فریزر شما بالاتر و یا پایین تر برود، به مواد غذایی شما و از آن مهم تر، به موتور یخچال شما آسیب می رسد. این سنسور باعث می شود که دمای فریزر شما بیش از حد بالا و یا پایین نرود. اما ممکن است که گاهی سنسور نیز دچار مشکل شود و شما ارورfs  را روی صفحه نمایش یخچال ال جی خود ببینید. برای تعمیرات ال جی می توانید از خدمات دیجی تعمیرکار استفاده نمایید.

خطای r2 

این ارور در یخچال ال جی در واقع مربوط به دمای محیطی دستگاه شما می باشد. اگر این ارور را روی صفحه نمایش یخچال ال جی خود دیدید، بدانید که سنسور محیطی یخچال شما دچار مشکلی شده است. سنسور یخچال شما در واقع نمی تواند دمای محیطی یخچال را به برد اصلی دستگاه شما بفرستد و مدار برد یخچال ال جی توانایی تنظیم دمای محیطی را از دست می دهد. ممکن است وقتی که این مشکل پیش بیاید، دستگاه شما حتی نیاز به تعویض سنسور هم داشته باشد.

 خطای 22 

این ارور در صفحه ی نمایشگر یخچال شما به شما می گوید که در رله کمپرسور مشکلی وجود دارد. و شما حتما باید با کارشناس این زمینه مشورت کنید تا به تعمیر دستگاه شما بپردازد.

خطای 67 

این ارور در واقع به شما می گوید که مشکلی در درب یخچال ال جی شما وجود دارد. وقتی درب یخچال شما به هر علتی بسته نمی شود، شاهد ارور 67 خواهید بود.

ارور IS 

این ارور مربوط به اختلال در سنسور یخساز می شود. دمای محیط برای تولید یخ در یخساز باید به زیر صفر درجه سانتی گراد برسد. سنسور یخساز در حقیقت کنترل این دما را بر عهده دارد. اگر در این سنسور اختلالی رخ دهد، شما ارور IS را روی صفحه نمایش یخچال ال جی می بینید.

ارور  ff

اگر ارور ff را روی صفحه نمایشگر یخچال ال جی خود مشاهده کردید باید بدانید که در فن فریزر مشکلی پیش آمده است. در بیشتر مدل ها شما همراه مشاهده ی این ارور، صدای بسیار آزار دهنده ای نیز می شنوید. وقتی فن فریزر خوب کار نمی کند و دچار اختلال می شود، ممکن است موتور یخچال شما حتی بسوزد. هر زمانی که این ارور را دیدید حتما سریعا برای تعمیر دستگاه خود اقدام نمایید.

خطای SS 

حتما مشکلی در مخزن آب دستگاه شما وجود دارد که شما این ارور را مشاهده می کنید. حتما با دیدن این ارور نشتی آب را در قسمت های مختلف یخچال ال جی خود بررسی و چک کنید.

خطای cf 

ارور cf مربوط به فن کندانسور می باشد. این قطعه خنک کننده ی یخچال است. اگر بخواهیم درباره عملکرد آن توضیح بدهیم، باید بگوییم که با گذشت زمان کندانسور یخچال داغ می شود. پس این فن برای این است که کندانسور دچار مشکل نشود. اگر این فن یا پنکه دچار اختلال شود و خوب کار نکند، شما شاهد ارور cf روی صفحه نمایشگر یخچال ال جی خود خواهید بود. مقاله داغ شدن موتور یخچال را مطالعه فرمایید.

ارور gF 

این ارور مربوط به فشار آب دستگاه شما می باشد. ممکن است به دلایل متفاوتی فشار ورودی آب یخچال شما دچار نوساناتی شود. مشکل اینجا است که بعد از گذشت مدت زمان طولانی همین باعث می شود که لوله های یخچال شما آسیب ببیند و به موتور نیز آسیب برساند. در صورت مشاهده ی این ارور روی صفحه نمایشگر یخچال ال جی فشار آب دستگاه خود را بررسی کنید.

خطای df

ممکن است که این ارور را به صورت fds نیز روی صفحه نمایش خود مشاهده کنید. این ارور مربوط به دیفراست است. در این صورت حتما باید با کارشناس مربوطه تماس بگیرید تا مشکل شما را حل کند.

ارور OF F و یا ارور O FF 

اگر این ارور را روی صفحه نمایشگر یخچال ال جی مشاهده کردید، یعنی یخچال شما روی حالت دمو است. این به آن معنا است که اجزای خنک کننده ی دستگاه شما از کار افتاده اند. برای خارج کردن یخچال خود از این حالت، درب یخچال را باز کنید. بعد دربی که پنل روی آن قرار دارد را ببندید. به صورت هم زمان کلید های REFRIGERATOR  و ICE PLUS / LOCK  را فشار دهید. این دکمه ها را به مدت 6 ثانیه نگه دارید. با انجام این کارها یخچال ال جی شما باید به حالت عادی خود برگردد.

ارور dH‌ 

این کد خطا به شما نشان می دهد که دستگاه شما بیشتر از یک ساعت برای یخ زدایی تلاش کرده است. برای برطرف شدن این ارور باید یخچال از برق جدا کنید تا دستگاه شما دوباره تنظیم شود. دو دقیقه خاموش بودن یخچال برای ریسیت شدن دستگاه شما کافی است.

ارور d‌s و یا d5 

این ارورها به شما متصل بودن و یا قطع شدن سنسور دیفراست را نشان می دهند. در صورت مشاهده این ارور باید با تعمیرکار تماس بگیرید تا مشکل شما را حل کند.

خطای HS

این ارور به شما نشان می دهد که سنسور رطوبت متصل و یا قطع شده است. اگر این ارور را روی صفحه نمایشگر یخچال ال جی خود دیدید، با یک تکنسین تماس بگیرید و برای تعمیر دستگاه خود اقدام کنید.

ارورIF  و یا F1 در یخچال ال جی

این کد خطا در حقیقت نشانگر این است که یخچال شما مشکل و ایرادی در فن یخساز دارد. این مشکل ممکن است در اثر تجمع یخ در اطراف فن یخساز به وجود بیاید.

ارور rF 

این کد خطا به شما نشان می دهد که مشکل و ایرادی در عملکرد موتور فن یخچال شما به وجود آمده است.

خطای  rT 

با مشاهده این کد خطا روی صفحه نمایشگر دستگاه خود باید متوجه شوید که سنسور دمای محفظه دچار اتصالی شده است و یا قطع شده است. سنسور احتمالا باید تعویض شود و شما باید برای تعمیر یخچال ال جی خود به تکنسین احتیاج خواهید داشت.

خطای Ad 

این ارور را زمانی مشاهده خواهید کرد که موتور درب مشکل پیدا کرده است. وقتی موتور درب دستگاه در مدت 5 ثانیه به حداکثر موقعیتی که باید در حالت اتومات باز شود، قرار نمی گیرد این ارور ظاهر می شود. در مواجه با کدهای خطا یخچال الجی می بایست سریعا با متخصصین تعمیر یخچال تماس برقرار نمایید و از این رو متخصصین دیجی تعمیرکار همواره آماده خدمت رسانی می باشند.

0/5 (0 نظر)