ریست کردن یخچال ال جی
ریست کردن یخچال ال جی
دانشنامه
_

چه زمانی و چگونه یخچال ال جی را ریست کنیم؟

یخچال ال جی از جمله بهترین برندهای یخچال در ایران به شمار می رود که مراقبت و نگهداری اصولی از آن باعث افزایش طول عمر مفید دستگاه خواهد شد. در این مقاله خواهیم آموخت که یخچال و ساید بای ساید ال جی چه زمانی نیاز به ریست کردن دارند و چگونه باید این مورد را انجام دهیم. 

همواره باید به یاد داشته باشید که در چنانچه دستگاه شما مورد ایرادهای اساسی قرار گرفت، سریعا با مراکز تعمیرات ال جی تماس برقرار کنید لذا تیم تخصصی و با تجربه دیجی تعمیرکار در این مورد در کنار شما خواهد بود تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت اقدام به تعمیرات و یا سرویس دستگاه شما بکند.

یخچال یکی از مهم‌ترین لوازم خانگی در خانه ها به شمار می رود و در تمام آشپزخانه ها یافت می شود. از این دستگاه برای نگهداری مواد غذایی استفاده می‌شود تا در دمای محیط فاسد و خراب نشوند. شرکت ال جی LG نیز یکی از مطرح ترین برندها در دنیا است که یخچال های با کیفیت و مطلوبی تولید و عرضه می کند. گاهی مشکلاتی برای هر مدل یخچالی پیش می آید که نیاز به تعمیر و یا تعویض قطعات می شود. مهم این است که به محض متوجه شدن ایراد و اشکال در دستگاه خود، با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید. یکی از کارشناسان دیجی تعمیرکار پاسخگوی شما خواهد بود. این تکنسین با سال ها سابقه در زمینه تعمیر یخچال ال جی، اگر لازم باشد در اسرع وقت در محل شما حاضر خواهد شد و به تعمیر یخچال شما خواهد پرداخت.

چرا یخچال را ریست کنیم؟

می دانید که یخچال های ال جی دارای صفحات نمایش هستند که روی آنها اعداد و علائمی درج می شود. گاهی ممکن است متوجه بهم ریختگی این اعداد شوید و یا متوجه شوید که هیچ چیزی روی صفحه نمایش دستگاه شما مشاهده نمی شود. در این مواقع دستگاه نیاز به ریست شدن دارد. این را بدانید که تمامی دستگاه ها قابلیت ریست شدن را دارند و معمولاً دارای دکمه ای برای این کار هستند. یخچال ال جی نیز دارای دکمه ریست است.

چه زمانی یخچال ال جی را ریست کنیم؟

پیشرفت تکنولوژی و فناوری باعث شده است که صفحات نمایش یخچال ها، دارای سنسورهایی باشند که ایرادات دستگاه را به کاربر نشان دهند. این ایرادات را غالباً به عنوان ارور و یا کد خطا می شناسیم. هر کد خطایی بسته به برند و مدل دستگاه، نشان می دهد که در کدام قسمت یخچال مشکل و ایرادی به وجود آمده است. این گونه کاربر راحت و سریع متوجه ایراد خواهد شد و برای تعمیر آن اقدام خواهد کرد. اما گاهی کدهای عجیبی که برای یخچال ال جی طراحی نشده است و تا به حال در آن وجود نداشته است، روی صفحه نمایش مشاهده می شود. وقتی متوجه این موضوع شدید، باید دستگاه خود را ریست کنید. 

دقت به چراغ های LED یخچال ال جی

اگر در کارکرد LED های یخچال فریزر ال جی LG اختلال و ایرادی پیش آمد و یا این LED ها شروع به چشمک زدن کردند، باید دستگاه ال جی شما ریست شود. همواره به این موضوع نیز دقت کنید که دمای واقعی یعنی دمای محفظه داخلی یخچال که مواد غذایی شما در آن قرار دارد باید حتماً با دمایی که روی صفحه نمایش درج شده است، یکسان باشد. اگر متوجه این موضوع شدید که دمای روی صفحه نمایش با دمای داخلی دستگاه ال جی متفاوت است نیز باید یخچال فریزر LG را ریست کنید.

اگر دستگاه ال جی شما ساید بای ساید است و آبسرد کن دارد، باید این موضوع را بدانید که هر شش ماه در میان باید برای تعویض فیلتر آن اقدام کنید. از ریست کردن دستگاه برای تعویض فیلتر آب نیز استفاده می شود که در ادامه این مورد را نیز توضیح خواهیم داد. برای تعمیر یخچال ال جی خود دست به کار شوید؟

چگونگی ریست کردن یخچال ال جی

چطور یخچال ال جی را ریست کنیم؟

بسیاری از کاربران در کشور ما از یخچال ال جی LG استفاده می کنند و از آن رضایت کامل دارند اما این گونه مشکلات ممکن است برای هر مدل و برندی پیش بیاید. مهم این است که خودتان بتوانید به راحتی مشکلات کوچک این چنینی را بر طرف کنید. برای ریست کردن یخچال ال جی خود ابتدا باید به دنبال دکمه Express باشید. این دکمه را به مدت 5 ثانیه نگه دارید. بعضی از مدل های یخچال فریز ال جی به جای این دکمه، دارای دکمه Reset Freeze هستند. اگر دستگاه شما این دکمه را دارد، 5 ثانیه آن را نگه دارید. حالا در این مرحله تمامی چراغ های یخچال فریزر شما به مدت 1 یا 2 ثانیه خاموش می شوند یعنی صفحه نمایش کاملاً خاموش می شود و خودش دوباره روشن خواهند شد.

برطرف شدن ارور دستگاه

شما به همین سادگی و راحتی، دستگاه خود را ریست کردید. با انجام این کار، خطای یخچال ال جی به وجود آمده در دستگاهتان رفع می شود و از بین می رود. همواره توصیه می شود که قبل از اقدام به ریست کردن، حتماً به دفترچه راهنمای یخچال خود مراجعه کنید تا توضیحات و نکاتی که در مورد این موضوع برای کاربران ذکر شده است را به کار گیرید. این را نیز به یاد داشته باشید که اگر برد الکتریکی یخچال ال جی شما دچار مشکل شده باشد و هنگ کرده باشد، هیچ کدام از کلیدها و دکمه ها کار نخواهند کرد؛ در این صورت باید دستگاه را به مدت 5 دقیقه خاموش کنید یعنی آن را از برق جدا کنید و سپس روشن نمایید.

ریست کردن ساید ال جی برای تعویض فیلتر آب

همان طور که پیشتر ذکر شد، اگر دستگاه شما ساید بای ساید است، باید هنگام تعویض فیلتر آب آن را ریست کنید. هنگامی که فیلتر کثیف باشد، چراغ تصفیه آب روی صفحه نمایش یخچال ساید روشن می شود. برای از بین بردن این علامت باید ابتدا اقدام به تعویض فیلتر نمایید و سپس همزمان دکمه های Express Freeze و Water Filer را به مدت 3 ثانیه فشار دهید تا دستگاه شما ریست شود. در برخی از مدل های جدیدتر ساید یه جای دکمه ذکر شده، دکمه Fresh Air Filter وجود دارد که مدت زمان نگهداری آن نیز 3 ثانیه خواهد بود. 

در صورت وجود هر گونه سوالی با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید. اگر دستگاه شما مشکل بزرگ‌ تری داشته باشد یعنی نیاز به تعمیر قطعات و یا تعویض آنها باشد، تکنسین های دیجی تعمیرکار در محل شما حاضر خواهند شد و برای تعمیر یخچال فریزر شما اقدام خواهند کرد. 

4.5/5 (2 نظر)