تمیز کردن لباسشویی
تمیز کردن لباسشویی
دانشنامه
_

جرم گیری ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی به واسطه شستشو مداوم لباس ها و اینکه ممکن است برخی از لباس ها دارای چربی و کثیفی غیر متعارف باشند، باعث رسوب گیری این دستگاه خواهد شد که در صورت عدم دقت در این مورد باعث خرابی دستگاه خواهد شد که در نتیجه نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خود خواهید داشت.
در این مقاله از سری آموزش های نگهداری از لوادم خانه و آشپزخانه به فکر این هستیم که آموزش جرم گیری ماشین لباسشویی را به آموزش دهیم لذا تا انتخای این مقاله همراه ما باشید.

با جرم گیری و رسوب زدایی ماشین لباسشویی می توان تا حدی از خرابی دستگاه جلوگیری کرد و البته باعث رفع بوی نامطبوع و بد ماشین لباسشویی شد. این کار را می‌توان با پودر، قرص و یا موادی مانند سرکه، جوش شیرین، نمک، مواد شوینده‌ ای مانند سفید کننده‌ ها انجام داد. دیجی تعمیرکار در ادامه به بررسی جرم گیری ماشین لباسشویی می پردازد تا شما عزیزان به سادگی این کار را با دستگاه خود انجام دهید و از بروز برخی از آسیب‌ های احتمالی جلوگیری کنید. اگر مشکلی برای ماشین لباسشویی شما پیش آمد، حتما با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید. یکی از کارشناسان این مجموعه در اسرع وقت در محل شما حاضر خواهد شد و به تعمیر ماشین لباسشویی شما خواهد پرداخت. 

 

جرم گیری بدنه ماشین لباسشویی

به یاد داشته باشید که قبل از هر کاری باید دستگاه را از برق جدا کنید تا هیچ گونه خطری متوجه شما نشود. تمیز کردن بدنه هم مهم است و شما باید آن را با اسفنجی نرم، آب و یک سفید کننده تمیز کنید. یکی از بخش های مهمی که حتما باید آن را تمیز نمایید، لاستیک ماشین لباسشویی می باشد. این قسمت از دستگاه ممکن است به دلیل رطوبت دارای باکتری هایی شود و بوعی نامطبوعی نیز بدهد. البته احتمال تغییر رنگ آن نیز به علت همین رطوبت وجود دارد. شما این امکان را خواهید داشت که لاستیک ماشین را از بدنه جدا کنید و به صورت جداگانه ای شستشو دهید. نکته مهم این است که بعد از تمیز کردن، آن را کاملا خشک کنید تا رطوبت آن کاملا از بین برود. داخل فیلتر کف را نیز با مسواک و کمی آب تمیز کنید. 

جرم گیری با سرکه و جوش شیرین

یکی از ترکیب‌ های تمیز کننده که اتفاقا ارزان هم است، آب، جوش شیرین و سرکه می‌ باشد. این ترکیب هم می تواند بوی بد و نامطبوع لباسشویی را از بین ببرد و هم رسوبات وجرم هایی که داخل لباسشویی به وجود امده است را نابود می کند. برای درست کردن این ترکیب از 100 گرم جوش شیرین و یک لیتر سرکه استفاده کنید. برای اینکه دیگ لباسشویی تمیز شود، اول ماشین را روی برنامه کتان با دمای آب 90 درجه قرار دهید. استارت را بزنید و صبر کنید تا دیگ دستگاه بچرخد و آبگیری کند.

حالا می توانید ترکیب محلولی که درست کرده اید را در گودترین بخش جا پودری بریزید. دیگر کاری به دستگاه نداشته باشید تا سیکل شستشو تمام شود. بعد از اتمام کار دستگاه، درب آن را باز کنید و با یک اسفنج نرم دیواره ها را تمیز کنید؛ البته می توانید از محلولی که درست کردید نیز بهره برید. حالا باید با آب ولرم دیگ را آبگیری نمایید. بهتر است این کار را سالی دو بار انجام دهید تا دیگ ماشین لباسشویی شما تمیز و بدون رسوب شود.

 

جرم گیری با پودر جرم گیر

برخی از پودرها برای جرم گیری موجود هستند که با آنها می توانید رسوبات و جرم های دیگ و سایر قسمت های دستگاه را از بین ببرید. استفاده از این پودر باعث می شود که هیچ کثیفی در ماشین لباسشوی باقی نماند. برای شروع مراحل جرم گیری با پودر ابتدا باید دستگاه را روی برنامه کتان قرار دهید. دما را نیز بین 70 تا 90 درجه سانتی گراد انتخاب کنید. یک بسته پودر را در جاپودری لباسشویی بریزید. به خاطر بسپارید که دستگاه باید خالی و بدون لباس کار کند. فرایند شستشو را شروع کنید و به دستگاه اجازه دهید تا آن را به پایان برساند. به همین راحتی، ماشین شما جرم گیری می شود. 

تمیز نگه داشتن لباسشویی

جرم گیری با قرص جرم گیر

رطوبت، آب کثیف ناشی از شستشوی لباس ها، مطلوب نبودن مواد برخی از پودرهای شستشو و مواردی از این قبیل باعث خواهند شد که دستگاه شما هر چند وقت در میان نیاز به رسوب زدایی و جرم گیری داشته باشد. قرص جرم گیر مورد دیگری است که به وسیله آن می توان این کار را انجام داد. به یاد داشته باشید که در مرحله اول باید این قرص را داخل دستگاه قرار دهید. یعنی درب ماشین لباسشویی را باز کنید و دو عدد قرص داخل آن بگذارید. سپس برنامه کتان را با دمای 90 درجه انتخاب نمایید و فراموش نکنید که موقع جرم گیری دستگاه باید خالی باشد و هیچ لباسی در آن وجود نداشته باشد. حالا لباسشویی را روشن کنید تا شروع به کار کند. بعد از تمام شدن سیکل شستشو، دستگاه شما جرم گیری شده است. اگر این کار را زیاد انجام می دهید استفاده از یک عدد قرص کافی است. در حالت عادی بهتر است سالی دو بار یعنی هر شش ماه در میان دستگاه خود را جرم گیری کنید.  

نکات مهم برای جرم گیری و رسوب زدایی

در مورد استفاده از قرص و پودر جرم گیر باید بدانید علاوه بر اینکه استفاده از آنها آسان است، باعث افزایش طول عمر دستگاه شما می شود. این کار بوی نامطبوع، رسوبات آهکی، جرم ها، بقایای مواد شوینده را از بین می برد. با این کار فیلتر، لوله ها و پشت درام نیز تمیز خواهند شد. از همه مهمتر این است که کیفیت شستشوی لباس ها بعد از جرم گیری بالاتر خواهد رفت. در حالت کلی این را بدانید که بعد از هر دفعه شستشوی لباس ها درب دستگاه را باز بگذارید تا بخار آب از دستگاه خارج شود؛ این گونه ماشین بوی بد نیز نخواهد گرفت و البته تا حد زیادی از رشد باکتری ها نیز جلوگیری می شود.

خشک کردن دستگاه

بعد از هر سیکل شستشو دستگاه را خشک کنید. از خشک کردن لاستیک نیز غافل نشوید. این نکته را نیز به یاد بسپارید که پس از هر بار شستن لباس ها، آنها را سریع از دستگاه خارج کنید تا موجب ایجاد بوی بد و رسوبات نشوند. تمیز کردن جا پودری با سرکه را فراموش نکنید. باقی ماندن پودر شوینده لباس و مایع در این قسمت ممکن است باعث ایجاد بوی نامطبوع نیز شوند. از تمیز کردن بدنه دستگاه هم غافل نشوید. شما با نگهداری درست و تمیز کردن ماشین لباسشویی می توانید عمر مفید آن را تا حد زیادی بالا ببرید و سال ها بدون دردسر از آن استفاده نمایید. 
چنانجه نیاز به تعمیرات ماشین لباسشویی و جرم گیری آن داشته باشید، می توانید از خدمات دیجی تعمیرکار استفاده نمایید.

0/5 (0 نظر)