شیر برقی لباسشویی
شیر برقی لباسشویی
دانشنامه
_

خرابی شیر برقی  ماشین لباسشویی

شیر برقی ماشین لباسشویی از جمله اساسی ترین قسمت های ماشین لباسشویی می باشد که خرابی آن باعث از کار افتادگی این دستگاه می گردد. دلایل و علت های خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی را مورد بررسی قرار داده ایم و چنانچه نیاز به تعمیر آن داشته باشید نیز می توانید از خدمات دیجی تعمیرکار استفاده نمایید.

دیجی تعمیکار با تجربه چندین ساله خود در تعمیرات لوازم خانگی در کنار شما خواهد بود. دیجی تعمیرکار فروشنده انواع شیر برقی های ماشین لباسشویی در برندهای متفاوت با گارانتی اصلی می باشد و شما می توانید برای خرید شیر برقی نیز با کارشناسان ما در تماس باشید و خرید و نصب این محصول را سفارش دهید.

ماشین لباسشویی همان دستگاهی است که در آشپزخانه های ما وجود دارد و وظیفه اش شستن لباس های کثیف می باشد. اما در ماشین‌ های لباسشویی قطعات بسیار مختلف و البته زیادی وجود دارد که هر کدام به طور جداگانه ولی هماهنگ با یکدیگر کار خاص خود را انجام می دهند. اگر هر کدام از این قطعات دچار مشکلی شوند و ایرادی پیدا کنند، دستگاه شما نیز مشکل پیدا می کند. شیر برقی یکی از همین قطعات است که در روند کار ماشین لباسشویی شما تاثیر زیادی دارد. چنانچه برای تعمیر ماشین لباسشویی خود نیاز به متخصص داشته باشید، می توانید از خدمات دیجی تعمیکار استفاده نمایید.

شیر برقی 

 وظیفه این قطعه چیست؟ شیر برقی کنترل، قطع و وصل جریان آب ورودی را بر عهده دارد. در واقع این قطعه است که دستور انجام شدن یا انجام نشدن آبگیری را صادر می کند. این شیر برقی دارای اجزایی مانند مجرای خروجی آب، فنر، بوبین، ترمینال، محفظه فشار، لاستیک دیافراگم، سیم پیچ، فیلتر خروجی آب، سوراخ مجرای فشار و ... می باشد. 

دلایل خراب شدن شیر برقی

این قطعه کوچک است اما گفتیم که دارای اجزای مختلفی هم می باشد. اگر هرکدام از این اجزا مانند اهرم آهنی، سیم پیچ، وزن پیستون و سایر اجزا دچار مشکل شوند، برای شیر برقی مشکل به وجود می آید و خراب می شود. وقتی هم که این قطعه به درستی کار نکند، ماشین لباسشویی شما با هر برند و مدلی که باشد در آبگیری به مشکل بر می خورد. علاوه بر خرابی اجزای داخلی این قطعه عوامل دیگری نیز باعث معیوب شدن آن می شوند. به عنوان مثال در فصل سردی مانند زمستان ممکن است که این قطعه بر اثر ترکیدگی و یخ زدگی لوله ها خراب شود. مشکل دیگری که ممکن است پیش بیاید این است که وقتی آب در مسیر شیر برقی منبسط شود، دستگاه لباسشویی شما دچار نشتی نیز خواهد شد. البته این مشکل به دلیل خرابی شیر به وجود نمی آید و مربوط به شلنگ تخلیه و لاستیک دور درب ماشین و ... می باشد.  

مورد دیگری که ممکن است باعث خرابی شیر برقی ماشین لباسشویی شما شود، تغییر زیاد فشار آب است. وقتی فشار آب مدام کم و زیاد شود، شیر برقی دچار آسیب های زیادی می شود. این را بدانید که متاسفانه در آب شهری مقدار سنگ ریزه و شن وجود دارد؛ و این امکان به وجود می آید که جداره های قطعه شما مسدود شود و البته قطعه شما از کار بیفتد.مقاله پیشنهادی : نحوه تعویض لاستیک درب لباسشویی را مطالعه نمایید.

مشکلات و علائم

آبگیری نکردن ماشین لباسشویی شما با هر مدل و هر برندی که باشد، اولین مشکلی است که شیر برقی خراب به وجود می آورد. در حقیقت وقتی این قطعه آسیب ببیند و خراب شود، آب به درون دستگاه شما وارد نمی شود. مشکل دیگر یا بهتر است بگوییم علامت دیگری که نشان می دهد شیر برقی معیوب شده است، آبگیری مدام صورت می گیرد و آب از دستگاه شما تخلیه نمی شود. یکی از علائم دیگری که اگر مشاهده کردید باید به سلامت شیر برقی خود شک کنید، نشت آب از ماشین لباسشویی شما می باشد. پس وقتی در هنگام آبگیری در بخش های پشتی و زیری دستگاه نشتی مشاهده کردید، احتمالا مشکلی در شیر برقی به وجود آمده است. یکی دیگر از این علائم، سر و صدای زیاد ماشین لباسشویی می‌ باشد یعنی دستگاه آبگیری را انجام می دهد اما این مرحله با سر و صدای زیادی همراه است. البته هنگام بروز این مشکل فشار آب هم خیلی کم می باشد. 

این مواردی که ذکر شد علائمی بودند که به شما نشان می دهند که شیر برقی ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شده است. در صورت بروز هر کدام از این مشکلات با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید تا کارشناس مربوطه پس از بررسی به تعمیر دستگاه شما بپردازد. 

شیر برقی

استفاده درست از شیر برقی

حالا می‌ خواهیم به شما بگوییم که شما چطور می توانید از شیر برقی به صورت درست و صحیح استفاده کنید تا طول عمر این قطعه بالاتر برود. عمر مفید این قطعه حدودا 7 سال است. اما قطعاتی که کیفیت و متریال عالی دارند و از آنها به درستی استفاده شده است، این عمر مفید به حدود 20 سال نیز می رسد! پس با رعایت یک نکته سعی کنید عمر این قطعه را افزایش دهید. آن نکته این است که باید از فشار زیاد آب شهری کم کنید یعنی آن را تا آخر باز نکنید. چرا؟ چون فشار زیاد آب می تواند باعث شود که اجزای داخلی این قطعه آسیب ببیند و در نتیجه شیر برقی خراب شود. پس با رعایت همین نکته ساده می‌توانید تا حدی از خرابی این قطعه جلوگیری کنید. 

تعویض شیر برقی

ابتدا این را بدانید که حتما باید برای تعویض این قطعه با کارشناس مربوطه تماس بگیرید تا با حضور در محل شما این کار را انجام دهد. در حقیقت تعویض شیر برقی تخصصی است و فقط تکنسین مربوطه قادر به انجام این کار خواهد بود. اما این مراحل را برای شما ذکر می کنیم تا متوجه نحوه تعویض شیر برقی شوید.

  1. ابتدا باید دو شاخه را از برق جدا کنید تا برق به دستگاه نرسد.
  2. پیچ هایی که در بخش پشتی دستگاهتان قرار دارند را با پیچ گوشتی باز کنید. 
  3. سقف دستگاه را نیز جدا کنید. برای این کار باید آن را کمی به عقب بکشید تا جدا شود.
  4. حالا می توانید شیر برقی را ببینید. تعدادی فیش به این قطعه وصل است. فیش ها و البته شلنگ های متصل را جدا نمایید.
  5. حالا فیش ها و شلنگ ها جدا کرده اید اما باید با یک انبردست بست های وصل به شیر برقی را جدا کنید. برای جدا کردن شلنگ ها نیز باید از فازمتر و انبردست استفاده شود.
  6. اکنون که شیر برقی معیوب را از شلنگ جدا کردید، باید به همین صورتی که ذکر شد البته به صورت معکوس شیر برقی جدید را به شلنگ ها و بست ها متصل و محکم نمایید.
  7. حالا که این قطعه به بدنه متصل شد، باید فیش ها را وصل کنید. به این توجه کنید که فیش ها به سوکت های اشتباه متصل نکنید. می توانید در همان مرحله اولیه از آن عکس بگیرید که در این مرحله دچار سر در گمی نشوید.
  8. در انتها وقتی شیر برقی را وصل کردید، سقف دستگاه را در سر جایش قرار دهید و پیچ ها را نیز مانند همان مرحله اول قرار دهید و محکم نمایید.

خرید شیر برقی

همانطور که پیشتر نیز گفتیم، دیجی تعمیرکار علاوه بر تعمیر ماشین لباسشویی اقدام به فروش قطعات جانبی و اصلی این دستگاه نیز می کند. شما می توانید در صورتی که شیر برقی ماشین لباسشویی شما خراب و بدون استفاده شده باشد نیز اقدام به سفارش خرید شیر برقی نمایید. 

دیجی تعمیرکار با توجه به اینکه فروشگاه لوازم یدکی خود را دایر کرده است اقدام به فروش این قطعه با گارانتی اصلی ۳ ماه الی یک ساله می کند و شما می توانید با خیال راحت خرید، نصب و سرویس این قطعه رابا ضمانت به تیم دیجی تعمیرکار بسپارید.

قیمت شیر برقی با توجه به نوسانات بازار مشخص نمی باشد و شما می توانید با تماس تلفنی و استعلام قیمت روز اقدام به سفارش قطع خود نمایید.

تماس با متخصص دیجی تعمیرکار

با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن، قطعه نام برده را تعویض نماید. مجموعه دیجی تعمیرکار به شما این اطمینان را خواهد داد که حتما برای تعویض از قطعه اورجینال و اصلی استفاده خواهد کرد. علاوه بر این می‌ توانید از پشتیبانی پس از خدمات نیز بهره مند شوید. کافی است پس از بروز هر گونه مشکلی در ماشین لباسشویی خود با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید تا یکی از تکنسین های این مجموعه در اسرع وقت در مکان شما حاضر شود و به تعمیر دستگاه شما بپردازد. 

برای خرید شیر برقی ماشین لباسشویی می توانید با کارشناسان دیجی تعمیرکار تماس بگیرید و قیمت و موجودی و سفارش نصب را مطلع شوید

0/5 (0 نظر)