خرابی ماشین ظرفشویی
خرابی ماشین ظرفشویی
دانشنامه
_

 انواع خرابی ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی از بهترین و کاربردی ترین وسایل آشپزخانه در هر خانه می باشد که مراقبت و استفاده صحیح از این دستگاه باعث سلامت و افزایش راندمان دستگاه خواهد شد. در این مقاله از خرابی های رایج این دستگاه گفته شده است که در صورت مشاهده این علائم می بایست سریعا با مراکز تعمیر ماشین ظرفشویی تماس بگیرید و موضوع را به صورت جدی پیگیری کنید.
چنانچه این عواملی که در این مقاله دیجی تعمیرکار به آن اشاره شده است می توانید سریعا با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید و موضوع را پیگیری نمایید.

ماشین ظرفشویی از جمله لوازم خانگی است که در سال های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است و محبوب شده است. هر چقدر که در خرید این محصول دقت کنید و آن را با برندی معتبر تهیه نمایید، باز هم ممکن است در اثر مرور زمان و یا آسیب های محیطی دچار ایرادات و مشکلاتی شود. پس دانستن برخی از دلایل رایج خرابی آن مفید واقع خواهد شد.

دیجی تعمیرکار با سال ها سابقه در زمینه تعمیر و تعویض قطعات ماشین ظرفشویی در ادامه دلایل رایج و متداول خرابی ظرفشویی را بیان خواهد کرد. به یاد داشته باشید که در صورت بروز هرگونه مشکل و ایراد در ماشین ظرفشویی خود می‌توانید با این مجموعه تماس حاصل کنید. کارشناسان دیجی تعمیرکار پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود و در صورت نیاز، در اسرع وقت در محل شما حاضر می‌ شوند. لازم به ذکر است که در صورت نیاز به تعویض قطعات، دیجی تعمیرکار حتما از قطعات اصلی و اورجینال در ماشین ظرفشویی شما استفاده خواهد کرد. چنانچه ماشین ظرفشویی شما از برند ال جی باشد، می توانید آموزش استفاده از ظرفشویی ال جی را مطالعه نمایید.

نکات قبل از عیب یابی 

ابتدا حتما دستگاه را خاموش کنید و آن را از برق جدا نمایید. اگر قرار است خودتان عیب یابی کنید، بهتر است از دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید تا به آن مراجعه نمایید. همواره این را به خاطر داشته باشید که اگر مهارت و علم کافی برای تعمیر لوازم خانگی را ندارید، بهتر است خودتان دست به کار نشوید و با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید. زیرا در صورت نداشتن مهارت لازم، ممکن است به قطعات دستگاه آسیب برسانید. 

دستگاه روشن نمی شود

ممکن است هنگامی که ظروف را داخل ماشین ظرفشویی قرار دادید، متوجه شوید که دستگاه روشن نمی شود. اما چرا؟ ممکن است جریان برق وصل نباشد. پس پریز برق و دوشاخه برق دستگاه باید بررسی شود. جعبه تقسیم و فیوزها نیز باید چک شوند. شاید قفل درب یا میکروسوئیچ درب خراب شده و دچار آسیب شده است. احتمال وجود مشکل و ایرادی در برد الکترونیکی و تایمر نیز وجود دارد. 

نشت آب از ظرفشویی

اگر متوجه شدید که دستگاه شما هنگام کار کردن و شستشوی ظروف مشکل نشتی آب دارد، باید به چند مورد شک کنید. یکی از آن موارد، پوسیدگی و یا آسیب دیدگی لاستیک دور درب ظرفشویی است. احتمال پاره شدن و یا آسیب دیدگی در شلنگ تخلیه نیز وجود دارد. مورد دیگر هم وجود و بروز ایراد در پمپ ظرفشویی است. نشتی آب از دستگاه می تواند باعث خسارات جدی به ماشین شود. 

بوی بد و نامطبوع از ماشین 

گاهی ممکن است متوجه بوی بد و نامطبوعی شوید که از ماشین ظرفشویی شما به مشام می‌رسد. اما دلیل این بوی بد چیست؟ ممکن است که دستگاه شما با مشکل انسداد فیلتر و البته پمپ تخلیه مواجه شده باشد. شاید شلنگ تخلیه دچار گرفتگی شده باشد. احتمال گیر کردن ذراتی از مواد غذایی در بازوی آبپاش نیز وجود دارد. اینها عواملی هستند که باعث خواهند شد بوی نامطبوعی از ماشین ظرفشویی شما به مشام برسد که بسیار آزار دهنده است.

تمیز شسته نشدن ظروف

اگر متوجه شدید که دستگاه ظرفشویی شما، ظروف را به خوبی نمی‌ شوید و تمیز نمی کند، ابتدا به سلامت بازوی های آبپاش شک کنید؛ ممکن است بازوهای آبپاش خراب شده باشند. شاید هم شما از مواد شوینده مناسبی استفاده نمی کنید. البته همواره به تاریخ انقضای مواد شوینده نیز دقت کنید تا تاریخ مصرف آنها نگذشته باشد. احتمال اینکه ذرات چربی و غذا داخل دستگاه باقی مانده باشد نیز وجود دارد و همین نکته به ظاهر کوچک ممکن است باعث تمیز شسته نشدن دستگاه شما بشود. پس قبل از اقدام برای تعمیر حتما از تمیز بودن دستگاهتان اطمینان حاصل کنید. یعنی قبل از شروع کار دستگاه پسماندهای غذایی در محفظه را پاک کنید و از تمیز بودن اطراف واشر لاستیکی و فیلتر تخلیه و منافذ بازوها مطمئن شوید.

دستگاه آب را تخلیه نمی کند

اگر متوجه شدید که ماشین ظرفشویی شما آب را تخلیه نمی کند و آب در دستگاه باقی مانده است، متوجه می شوید که با مشکلی جدی رو به رو شده اید و باید در سریع ترین زمان ممکن برای حل این مشکل اقدام نمایید تا باعث نشتی آب نشود. یکی از دلایل تخلیه نشدن آب از ماشین ظرفشویی می تواند معیوب بودن و یا مسدود بودن پمپ تخلیه باشد. شاید عاملی باعث مسدود شدن پروانه های پمپ شده باشد. احتمالا خرابی کامل پمپ نیز وجود دارد که در این صورت باید توسط تکنسین مربوطه دیجی تعمیرکار تعویض شود. امکان گرفتگی فیلتر تخلیه و شلینگ تخلیه آب نیز وجود دارد. حتما شلنگ را بررسی کنید و مطمئن شوید که گرفتگی و یا پیچ خوردگی نداشته باشد. البته این را نیز در نظر بگیرید که وجود ایرادات کوچکی مانند شل بودن تسمه و عدم فرستادن دستور تخلیه از برد الکترونیکی نیز باعث بروز این مشکل می شود. اگر دستگاه شما از برند بوش می باشد که می توانید آموزش استفاده از ظرفشویی بوش را مطالعه نمایید.

تعمیر ماشین ظرفشویی

آبگیری نکردن دستگاه

برای اینکه سیکل شستشو در ماشین ظرفشویی آغاز شود، دستگاه شما نیاز به آب دارد. اگر ماشین از آب پر نشود و آبگیری نکند، یعنی مشکلی به وجود آمده است. شاید قفل درب ظرفشویی خراب شده باشد. ممکن است درب بسته شود اما خرابی قفل باعث خواهد شد که ماشین دستور باز بودن درب را به برد بدهد و این گونه آبگیری آغاز نخواهد شد. مورد دیگر خراب بودن شیر ورودی آب و یا شیر برقی است. البته ممکن است این مشکل مربوط به شلنگ های متصل به آنها نیز باشد. وقتی که شناور و یا سوئیچ شناور خراب باشد هم آبگیری انجام نخواهد شد. 

خشک نشدن ظروف در دستگاه 

اگر متوجه شدید که بعد از اتمام سیکل شستشو، ظروف در دستگاه خشک نشدند به هیتر یا المنت گرمایی شک کنید چون احتمالا خراب شده اند. اگر مشکل آنجا نبود، ممکن است که ترموستات معیوب شده باشد. ترموستات در دستگاه مسئول کنترل کردن محدوده مجاز دمایی است و اگر خراب شود، احتمال خشک نشدن ظروف وجود خواهد داشت. دلیلی دیگر هم می‌ تواند وجود ایرادی در مخزن آبکشی و کلاهک شوینده باشد. 

کار نکردن دکمه های دستگاه

اگر دکمه های ماشین ظرفشویی از کار افتاده اند، ابتدا بررسی کنید که قفل کودک فعال نباشد. ممکن است ایراد و مشکلی در کنترل پنل و یا برد الکترونیکی نیز به وجود آمده باشد که حتما باید توسط متخصصین دیجی تعمیرکار و کارشناس بررسی شود. 

0/5 (0 نظر)