آبکشی نکردن ماشین لباسشویی
آبکشی نکردن ماشین لباسشویی
دانشنامه
_

آبگیری نکردن ماشین لباسشویی در برندهای مختلف ( دلیل و راه حل )

گاهی اوقات پیش آمده است که لباس ها در ماشین لباسشویی آبگیری نهایی نمی شوند و ممکن است که کثیفی و شوینده هنوز رو لباس ها مانده باشد. در این مرحله ماشین لباسشویی در بخش آبگیری مجدد قفل کرده و ادامه مسیر شست و شو را نمی رود.
در این هنگام ایراد خاصی در بخش کارکرد لباسشویی وجود دارد که سریعا باید این مشکل حل شود وگرنه ممکن است به سایر بخش های لباسشویی نیز صدمه وارد نماید.
در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا از دلایل و نحوه رفع آبگیری نکردن ماشین لباسشویی بیشتر مطلع شوید.

برای تعمیر ماشین لباسشویی خود هم اکنون تماس بگیرید و گارانتی و کد تخفیف خود را پس از انجام سرویس دریافت نمایید

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی محسوب می شود که وظیفه آن شستشوی لباس ها است. اما پس از این شستشوی لباس ها تمام شد، ماشین به آبکشی و خشک کردن آنها نیز می پردازد. همین آبکشی است که خشک شدن لباس ها در محیط خارجی از ماشین لباسشویی را آسان و راحت می کند و به این فرایند سرعت بیشتری می دهد. اما گاهی ممکن است با این مشکل مواجه شوید که دستگاه شما این کار را انجام ندهد. در واقع تفاوتی نمی کند که برند ماشین شما چیست و چه مدلی دارد؛ این مشکل یکی از ایرادات متداولی است که امکان دارد برای هر وسیله ای با هر برندی پیش بیاید. اما چرا این ایراد به وجود می آید؟ برای حل و برطرف کردن آن باید چه کاری انجام بدهیم؟ تیم تعمیر ماشین لباسشویی دیجی تعمیرکار در ادامه دلایل به وجود آمدن این ایراد را بررسی خواهد کرد و راه حل هایی نیز به شما عزیزان ارائه خواهد داد.

خوب نشستن لباس ها در لباسشویی

چرا ماشین آبکشی نمی‌ کند؟

ما معمولاً برای استفاده از ماشین لباسشویی، در مدت زمانی لباس‌های کثیف زیادی را جمع می‌کنیم تا با توجه به گنجایش دستگاه، آنها را در آن قرار دهیم تا شسته شوند. بعد از اینکه آنها در دیگ لباسشویی قرار گرفتند، برنامه شستشو را انتخاب می کنید تا این عملیات آغاز شود. پس از تمام شدن چرخه شستشو متوجه می شوید که لباس های شما آبکشی نشده اند واب در دستگاه جمع شده است. در واقع آبکشی کردن و خشک کردن لباس های ما توسط ماشین از اهمیت زیادی برخوردار است. این عدم آبکشی علل مختلفی دارد که آنها را بیان خواهیم کرد اما ابتدا باید بدانید که چگونه آب جمع شده در دستگاه را خالی کنید. 

تخلیه کردن آب داخل ماشین

قبل از انجام هر کاری و قبل از اینکه دستگاه خود را عیب یابی کنید تا بدانید چرا آبکشی نمی کند، باید آب جمع شده در لباسشویی را تخلیه کنید. برای انجام این کار، اول دریچه فیلتر تخلیه آب را باز نمایید. فیلتر تخلیه آب غالباً در بخش پایینی دستگاه قرار دارد. شما کنار آن اهرمی را می‌بینید که باید به سمت بالا چرخانده شود. در حقیقت وقتی آن اهرم را به سمت بالا بچرخانید، باز خواهد شد. به این نکته توجه کنید که با باز کردن درب فیلتر، آب داخل محفظه ماشین به بیرون خواهد ریخت پس حتماً به اطراف دستگاه دقت کنید اگر پارچه، فرش و موکتی در آن قسمت آشپزخانه شما قرار دارد آن را جمع کنید تا خیس نشود.

بعضی از ماشین ها دارای شلنگی در کنار دریچه فیلتر هستند که همان شلنگ باعث می شود که آب موقع بیرون آمدن پاشیده نشود و اطراف را خیس نکند. این گونه هنگام تخلیه، آبی که در داخل ماشین لباسشویی به جای مانده است از درون شلنگ به بیرون راه پیدا می‌کند.

علت های آبکشی نکردن ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی شما ممکن است به دلایل مختلفی آبکشی نکند. خرابی پمپ تخلیه، خرابی و انسداد فیلتر پمپ تخلیه دستگاه، انسداد شلنگ تخلیه، وجود مشکل در برد و یا تایمر دستگاه، وجود ایراد در شیر برقی ماشین لباسشویی، بلندی شلنگ، انسداد لوله فاضلاب محل و یا مسیر خروجی آب از جمله این دلایل هستند.

خرابی پمپ تخلیه

به وجود آمدن ایراد در پمپ تخلیه یکی از عوامل آبکشی نکردن دستگاه شما می باشد. می توانیم بگوییم که این پمپ یکی از مهمترین قطعات دستگاه شما محسوب می شود. زیرا وظیفه آن تخلیه کردن آب ماشین است. اما چه زمانی پمپ ایراد پیدا می کند و خراب می شود؟ وقتی اشیا خارجی از فیلتر عبور کنند، در این قطعه گیر خواهند کرد و به آن آسیب خواهند زد. در صورتی که دستگاه شما قدیمی است و یا از آن استفاده زیادی می کنید ممکن است که برخی از قطعات آن، بر اثر فعالیت زیاد دچار پوسیدگی و یا آسیب شده باشند. این امر در مورد پمپ تخلیه نیز صدق می کند. اگر دلیل این مشکل این قطعه باشد، راه حل شما، تعویض آن خواهد بود که بهتر است توسط یک متخصص انجام شود.

خرابی و انسداد فیلتر پمپ تخلیه دستگاه

علت دیگر عدم آبکشی، وجود ایراد و انسداد فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی شما است. وظیفه فیلتر پمپ، تخلیه آب است. این فیلتر درست قبل از پمپ تخلیه قرار دارد تا از ورود اشیایی مانند سکه، دکمه و... که در لباس های شسته شده در ماشین وجود داشته اند، جلوگیری کند. این گونه این اشیا به پمپ تخلیه نخواهند رسید. حالا اگر فیلتر خراب شود در نتیجه آن اشیا به پمپ خواهند رسید و ممکن است به آن نیز آسیب برسانند. فیلتر پمپ باید هر چند ماه در میان تمیز شود. شما می توانید این کار را خودتان انجام بدهید و یا از تیم حرفه‌ای دیجی تعمیرکار برای این کار کمک بخواهید. هر سه ماه یکبار برای تمیز کردن این قطعه اقدام کنید. زیرا اگر اشیا و یا کثیفی های باقیمانده در فیلتر بماند، موجب عدم آبکشی ماشین لباسشویی خواهد شد.

انسداد شلنگ تخلیه

انسداد و جدایی شلنگ تخلیه، علت دیگری است که باعث به وجود آمدن این مشکل می شود. محل قرارگیری این شلنگ پشت دستگاه و یا زیر سینک ظرفشویی آشپزخانه شما می باشد. اگر این شلنگ به هر علتی دچار انسداد شده باشد یعنی یک شی در آن گیر کرده باشد، آب تخلیه نخواهد شد. انسداد ممکن است مربوط به پیچ خوردگی این قطعه نیز باشد. پس حتماً در بررسی خود شلنگ تخلیه را چک کنید تا دچار گرفتگی نشده باشد و یا از محل خود جدا نشده باشد. با برطرف کردن این انسداد، مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی شما برطرف خواهد شد.

تعمیر ماشین لباسشویی

بلندی شلنگ لباسشویی

اگر اندازه شلنگ لباسشویی شما بسیار بلند است، تخلیه آب با سرعت بسیار کمی انجام خواهد شد. حالا تصور کنید که قسمتی از شلنگ دچار پارگی و یا پیچ خوردگی نیز شده و یا جدا شده باشد؛ این گونه باز هم با آبکشی نشدن لباس ها رو به رو خواهید بود. اندازه استاندارد و نرمال این شلنگ بین ۷ تا ۸ متر است. اگر بخواهید چشمی این موضوع را بررسی کنید باید بدانید که اندازه آن باید از نصف ارتفاع دستگاه شما بلندتر باشد تا تخلیه آب را به درستی انجام دهد.

وجود مشکل در برد دستگاه

علت دیگری که می توانیم برای عدم آبکشی ماشین لباسشویی بیان کنیم، وجود ایراد در برد دستگاه است. می‌دانیم که برد یکی از قطعات بسیار مهم و اصلی در ماشین به شمار می آید. در واقع این برد است که دستورات را به سایر قطعات صادر می کند تا هر کدام فعالیت خود را انجام دهند. حالا اگر این قطعه دچار مشکلی شود، قطعات دیگر نیز ایراد پیدا می کنند که یکی از همین ایرادات عدم تخلیه آب است.

وجود ایراد در شیر برقی ماشین لباسشویی

علت دیگری که باعث تخلیه نشدن آب از دستگاه می شود، خراب شدن شیر برقی است. وظیفه این قطعه، هدایت کردن آب در دیگ لباسشویی است. پس اگر این قطعه دچار مشکل شود و نتواند به درستی وظیفه خود را انجام دهد، آب به قدر کافی وارد دیگ نخواهد شد و همین موضوع باعث می شود که برنامه شستشو به درستی اجرا نشود. درست اجرا نشدن برنامه نیز عواقبی از قبیل عدم تخلیه آب را در پی خواهد داشت. تعمیر این قطعه را باید به فرد تعمیرکار متخصص و حرفه ای بسپارید.

برای خرید شیر برقی ماشین لباسشویی می توانید با کارشناسان دیجی تعمیرکار تماس بگیرید و قیمت و موجودی و سفارش نصب را مطلع شوید

انسداد لوله فاضلاب محل و یا مسیر خروجی

و اما آخرین علت، مربوط به انسداد لوله فاضلاب محل شما و یا مسیر خروجی آب می باشد. تنها گیر کردن یک تکه پارچه یا یک تکه لباس کوچک در این مسیر خروجی آب باعث خواهد شد که لوله فاضلاب مسدود شود و این گونه شما شاهد عدم تخلیه آب از دستگاه خود خواهید بود.

ممکن است برای ماشین لباسشویی شما با هر برندی که دارد، مشکلاتی از این قبیل پیش بیاید اما نکته مهم آن است که به محض اینکه متوجه وجود هر مشکل و ایرادی در دستگاه خود شدید، با تعمیرکار مطمئن، مجرب و حرفه‌ ای تماس بگیرید. با دیجی تعمیرکار تماس حاصل کنید تا کارشناسان این مجموعه در اسرع وقت در محل شما حاضر شوند و به تعمیر دستگاه شما بپردازند. لازم به ذکر است که اگر نیاز به تعویض یک قطعه در لباسشویی شما باشد، مجموعه دیجی تعمیرکار این تضمین را خواهد داد که از قطعه اورجینال و اصلی استفاده نماید تا دستگاه شما مانند روز اول به درستی و در سلامت کامل، کار کند.

5/5 (1 نظر)