نگهداری از یخچال
نگهداری از یخچال
دانشنامه
_

نکات لازم برای نگهداری از یخچال 

نگهداری از یخچال دارای قوائد بیسار راحتی می باشد که خیلی از خانواده ها به آن دقت نمی کنند و همین مورد باعث خرابی زودهنگام و احتیاج به تعمیر یخچال می باشد. تیم متخثثین دیجی تعمیرکار با گردآوری قوانین ساده برای محافظت از یخچال می خواهند در صرفه جویی مالی در کنار شما باشند. با رعایت نکاتی که در ادامه مطرح خواهیم کرد، می توانید طول عمر یخچال خود را بالا ببرید.

یخچال از جمله وسایلی است که به طور مرتب و مدام در خانه ی ما در حال کار کردن است. پس قطعا نگهداری و حفاظت از این وسیله اهمیت زیادی دارد. این نگهدای باعث می شود که شما فرسودگی آن را تا حد زیادی کاهش دهید و طول عمر یخچال فریزر شما بیشتر شود. می خواهیم در ادامه نکاتی که برای نگهداری از یخچال لازم هستند را ذکر کنیم. دیجی تعمیرکار به شما نشان می دهد که با انجام چه کارهای ساده ای می توانید از این وسیله مهم حفاظت کنید و به این زودی ها نیاز به تعمیر یخچال نداشته باشید.

تمیز کردن کویل ها

باید سعی کنید که کویل ها از گرد و غبار دور باشند. پس کویل ها را تمیز کنید . این کار باعث می شود که دستگاه شما عملکرد بهتری داشته باشد. می توانید برس یا جاروبرقی یا قلم مویی را رو و زیر سیم پیچ ها بکشید تا گرد و غبار از بین برود. بهتر است هر شش ماه در میان این عمل را انجام دهید.

تعویض فیلترها

یخچال ها دارای فیلترهایی هستند که سازنده یخچال شما دستورالعمل زمان تعویض آن را برای شما یادآوری کرده است. این کار باعث می شود که دستگاه پخش کننده آب تمیز بماند و عملکرد بهتری نیز داشته باشد.

حفظ دمای یخچال

برای اینکه مواد غذایی داخل دستگاه شما سالم بماند، باید هم دمای یخچال و هم دمای فریزر را بررسی کنید. دمای یخچال شما باید بین 37 تا 40 درجه فارنهایت و دمای فریزر باید صفر درجه فارنهایت باشد.

بررسی لاستیک دور درب

هر چند وقت در میان تمامی قسمت های لاستیک دور درب را بررسی کنید تا پارگی یا خرابی نداشته باشد. اگر این قطعه خراب شود باعث می شود که سرمای یخچال به بیرون و البته گرمای محیط به داخل یخچال برود. در نتیجه به موتور دستگاه شما فشار می آید تا بتواند محیط داخلی را خنک نگاه دارد. به همین منظور است که همواره توصیه می شود درب یخچال را محکم ببندید تا باز نماند.

پر کردن یخچال

شاید این نکته برایتان جالب باید که پر کردن فضای دستگاه شما به خوب خنک شدن آن نیز کمک خواهد کرد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که موقع پر کردن یخچال با مواد غذایی، جلوی دریچه ها را نگیرید و آنها را مسدود نکنید.

پر کردن یخچال

هم سطح بودن یخچال با زمین

حتما باید یخچال فریزر خود را هم سطح زمین قرار دهید؛ در غیر این صورت امکان بسته نشدن کامل درب یخچال وجود خواهد داشت و در نتیجه شاهد فشار آمدن به موتور دستگاه خواهید بود. برای این کار بهتر است از ابزار سطح استفاده کنید و با قرار دادن آن در قفسه ها متوجه هم سطح بودن دستگاه با زمین شوید.

سر بسته نگه داشتن غذا

برای اینکه به کاهش رطوبت داخل یخچال کمک کنید، درب غذاها را بگذارید و یا از پوشش های پلاستیکی برای روی ظروف مواد غذایی استفاده کنید.

قرار ندادن غذای گرم

یکی از نکاتی که در بسیاری از موارد آن را رعایت نمی کنیم، قرار دادن غذای گرم داخل محیط سرد یخچال است. وقتی این کار را انجام می دهید بخار غذا در محیط داخلی دستگاه پخش می شود و در نتیجه دمای محیط داخلی یخچال بالا خواهد رفت. و شما این گونه باعث سخت تر کار کردن آن خواهید شد.

دمای محیط و فاصله

همیشه سعی کنید یخچال را در محیطی با دمای مناسب قرار دهید. به عنوان مثال یخچال را کنار اجاق گاز یا هر منبع گرمایشی دیگری قرار ندهید. یخچال شما نباید در معرض نور مستقیم آفتاب، گرما و البته رطوبت باشد. هرچه اطراف یخچال شما خالی تر باشد نیز بهتر است تا دستگاه شما عملکرد خوبی ارائه دهد. حتما یخچال فریزر خود را با فاصله حدود بیست سانتی متری از دیوار قرار دهید.

شستن بدنه و داخل

برای شستن بدنه یخچال و محیط داخلی آن از آب، جوش شیرین و یک دستمال نرم و لطیف استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که حتما نکات ایمنی را جدی بگیرید و قبل از شروع به تمیز کردن دستگاه خود، آن را از پریز برق جدا کنید.

ترانس

یکی از اصلی ترین و مهم ترین عوامل خرابی دستگاه های برقی، نوسانات جریان برق است. برای اینکه بتوانیم این ضعف ها و نوسانات را کنترل کنیم تا عمر یخچال خود را بالاتر ببریم، باید از ترانس استفاده کنیم.

درب های یخچال

جالب است بدانید که درب های یخچال در واقع گرم ترین بخش این دستگاه به شمار می آید. پس با این وصف شما باید مواد غذایی که مقاومتشان در برابر خرابی بیشتر است را در این بخش قرار دهید. در نتیجه از قرار دادن انواع لبنیات و تخم مرغ در این قسمت خودداری کنید. درب های یخچال در طول روز به دفعات زیادی باز و بسته می شوند و ممکن است در این بین لاستیک دور آن نیز به مرور زمان فرسوده و یا حتی پاره شود. حتما چند وقت در میان این قسمت را هم بررسی کنید تا از آسیب های جدی تر به دستگاهتان جلوگیری شود.

از بین بردن بوی بد یخچال

ممکن است پیش بیاید که مواد غذایی چند روز در یخچال مانده و باعث ایجاد بوی بد و نامطبوعی شده باشند. برای از بین بردن آن بو می توانید از چند ماده استفاده کنید. جوش شیرین را در گوشه ای از محیط داخلی یخچالتان قرار دهید تا بو را جذب کند. راه دوم قرار دادن کمی سرکه در یخچال است. قرار دادن یک لیمو برش داده شده نیز می تواند به از بین بردن بوی نامطبوع یخچال کمک کند. قهوه، سیب زمینی، میخک و کربن نیز می توانند نقش موثری در این مورد ایفا کنند.

بوی بد یخچال

خرابی یخچال

ممکن است با توجه به استفاده روزمره با دفعات زیاد از این دستگاه، به آن آسیبی وارد شود و مشکلی در آن به وجود بیاید. حالا چه کنیم؟ به عنوان مثال اگر شاهد این بودید که صدای یخچال تغییر کرده است و صدای غیر عادی تولید می کند؛ درب آن درست بسته نمی شود؛ یا حتی از آن آب به بیرون روانه می شود و سایر اختلالات دیگری که ممکن است پیش بیاید، با دیجی تعمیرکار تماس بگیرید تا در اسرع وقت کارشناس مربوطه در محل حاضر شود و به تعمیر یخچال فریزر شما بپردازد.

0/5 (0 نظر)