شستن پتو در ماشین لباسشویی
شستن پتو در ماشین لباسشویی
دانشنامه
_

نحوه شستشوی پتو در ماشین لباسشویی

شستن پتو یکی از سخت ترین و پرچالش ترین امور خانه می باشد که به علت حجم بزرگ و وزن بالای آن همیشه مورد توجه بوده است و بسیاری از کاربران، بدون هیچ گونه ملاحضه ایی پتو را در ماشین لباسشویی قرار می دهند که ممکن است وزن بالای پتوی خیس شده باعث شود که به دستگاه آسیب وارد کند.
در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم که چگونه می توانیم دستورالعملی برای شستشوی پتو در ماشین لباسشویی را آماده کرده ایم که در ادامه می توانید همرها ما باشید.
چنانچه برای تعمیر ماشین لباسشویی نیاز به متخصص داشته باشید، می توانید از بخش تعمیرات دستگاه دیجی تعمیرکار استفاده نمایید.

ماشین لباسشویی یکی از مهمترین لوازم خانگی هر خانه ای به شمار می‌ آید. این دستگاه معمولاً دارای برنامه‌های زیادی است. یکی از این برنامه ها که در لباسشویی های جدید طراحی شده‌ است، برنامه مخصوص شستشوی پتو است. گاهی برخی از افراد تصور می‌کنند که پتو در ماشین لباسشویی شسته نمی شود اما این تصور بسیار اشتباه است زیرا شما می توانید به سادگی پتوی خود را با ماشین لباسشویی بشویید.

ماشین لباسشویی با هر برندی که باشد ممکن است گاهی دچار اختلال و خرابی شود. اما نکته اینجا است که شما به محض اینکه متوجه بروز ایرادی در دستگاه خود شدید، با واحد تعمیر ماشین لباسشویی دیجی تعمیرکار تماس بگیرید. یکی از تکنسین های این مجموعه با سال ها تجربه در زمینه تعمیر و تعویض قطعات ماشین لباسشویی با برندهای مختلف، در اسرع وقت در محل شما حاضر خواهد شد و به تعمیر دستگاه شما خواهد پرداخت. لازم به ذکر است که اگر نیاز به تعویض قطعه ای باشد، دیجی تعمیرکار این تضمین را به شما مشتریان گرامی خواهد داد که از قطعه اورجینال و اصلی در دستگاه شما استفاده کند.

چگونه پتو را بشوریم

ظرفیت دستگاه

از نکاتی که باید برای آماده سازی شستن پتو با ماشین لباسشویی خود در نظر بگیرید، ظرفیت ماشین لباسشویی است. معمولاً کاربران سوال می‌ کنند که با ماشین لباسشویی چند کیلویی می توانیم پتو را بشوییم؟ جواب این سوال بستگی به برند لباسشویی شما دارد اما در حالت کلی با دستگاه 7، 8، 10 و 12 کیلویی می توانید روتختی، پتو، پتو مسافرتی و... را بشویید.

آماده سازی اولیه

اولین نکته‌ای که باید آن را رعایت کنید، ظرفیت دستگاه شما است. اندازه پتوها با یکدیگر متفاوت است؛ در نتیجه دارای وزن های مختلفی نیز هستند پس یه خاطر بسپارید که وزن پتو باید با ظرفیت ماشین لباسشویی شما متناسب باشد. قبل از شستن پتو با ماشین لباسشویی باید آماده سازی هایی را انجام دهید. اولین کاری که باید انجام دهید، این است که پتو را تکان دهید تا کرک ها و آشغال هایی که ممکن است در آن گیر کرده باشند، خارج شوند.

در واقع شما این کار را انجام می دهید تا آشغال ها وارد دستگاه نشوند و در فیلتر ماشین لباسشویی گیر نکنند. اگر پتوی شما پارگی کوچکی دارد نیز قبل از شستشو آن را بدوزید تا آن پارگی هنگام شستشو بیشتر نشود. این نکته را نیز فراموش نکنید که وزن پتو بعد از خیس شدن معمولاً دو یا حتی سه برابر خواهد شد.

اهمیت مواد شوینده

هرگاه می‌خواهید هر لباسی را در ماشین لباسشویی خود را بشویید باید به مواد شوینده ای که انتخاب کرده‌ اید، دقت کنید. همواره سعی کنید از مواد شوینده با کیفیت بالا و مطلوب استفاده کنید. تاریخ انقضای آن را نیز بررسی کنید. در مورد شستن پتو نیز این قضیه صدق می کند. می توانید از مواد شوینده ای که لباس ها را با آن شستشو می دهید، استفاده کنید. استفاده از نرم کننده نیز پیشنهاد می شود زیرا باعث نرم ماندن و لطافت بیشتر پتو خواهد شد و البته الکتریسیته آن را نیز از بین می برد. همچنین می تواند باعث بوی بد ماشین لباسشویی نیز باشد.

خشک کردن پتو شسته شده

مدل های قابل شستشو

یکی از سوالاتی که همواره برای کاربران پیش می آید، چه مدل پتوهایی قابل شستشو در ماشین لباسشویی هستند؟ برخی از پتوها را می توان با ماشین و برخی دیگر را باید با دست شست. شما ابتدا باید به برچسب محدودیت های شستشو در گوشه پتوی خود نگاه کنید. در این برچسب نوشته شده است که این محصول قابل شستشو در ماشین لباسشویی می باشد یا خیر.  حتی در آن دمای قابل شستشوی محصول نیز ذکر شده است. نکات دیگری مانند اتوکشی یا استفاده از نرم کننده نیز روی این برچسب نوشته شده است. این برچسب را جدی بگیرید زیرا معمولاً اگر ذکر شده باشد که پتو قابل شستشو با ماشین لباسشویی نیست و شما آن را با ماشین بشویید، پتوی شما لطافت و نرمی خود را کاملاً از دست خواهد داد.

تست رنگ دادن پتو هنگام شستشو

بسیاری از ما این تجربه را داریم که لباس خود را در ماشین لباسشویی شسته ایم اما بعد از تمام شدن چرخه شستشو متوجه شده‌ایم که یکی از لباس ها رنگ خود را به لباس های دیگر داده است. یعنی در واقع باعث تغییر رنگ سایر لباس ها شده است. برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنیم، تست رنگ پتو را انجام می دهیم. در این تست ابتدا یک گوشه از پتو را در یک ظرف خیس می کنیم. وقتی آن تکه خوب خیس شد، آن قسمت را در یک دستمال یا حوله سفید بپیچید. اگر پتو رنگ پس داد و دستمال یا حوله سفید شما را رنگی کرد، باید آن را به تنهایی بشویید و آن را با پتوی دیگر یا هر نوع لباس دیگری داخل ماشین لباسشویی نیندازید.

مراحل نهایی شستشو

هنگامی که مطمئن شدید می خواهید پتوی خود را در داخل لباسشویی بیندازید و بشویید، ابتدا آن را در داخل لباسشویی قرار دهید و برنامه مناسب شستشوی پتو را انتخاب کنید. حالا وقت اضافه کردن مایع یا پودر لباسشویی به محفظه جاپودری است. همان طور در بالا گفته شد حتماً در برچسب کنار پتو، دمای مورد نظر را نگاه کنید و البته این موضوع را نیز بررسی کنید که می توانید از مایع نرم کننده استفاده کنید یا خیر. اگر پتوی شما خیلی کثیف است قبل از انتخاب برنامه مخصوص شستشو، این امکان را خواهید داشت که یک بار برنامه PRE WASH را اجرا کنید. به یاد داشته باشید که پتو را به صورت مساوی در دیگ ماشین پخش کنید تا وزن آن پخش شود. پس از اینکه درب را بستید، دکمه START را فشار دهید تا چرخه شستشو شروع و پتوی شما تمیز شود. مقاله پیشنهادی شیر برقی ماشین لباسشویی را مطالعه نمایید.

نحوه خشک کردن پتو

بعد از اینکه پتو شسته شد و آن را از دستگاه خود خارج کردید، باید کاملاً خشک شود. اکثر پتوها قابلیت اتوکشی را ندارند و نمی توان آنها را اتو کرد. این مورد روی برچسب کنار پتو ذکر شده است و می توانید از این طریق متوجه این موضوع شوید. به خاطر بسپارید که پتو را کاملاً صاف و بدون چروک پهن نمایید تا نیازی به اتو کردن نداشته باشد. صبر کنید تا به طور کامل خشک شود سپس از آن استفاده نمایید.

0/5 (0 نظر)